Китай напредва бързо към пускането в серийно производство на конкурент на най-продаваните в света пътнически самолети на "Боинг" и "Еърбъс" за къси и средни разстояния. В Шанхай беше тестван успешно четвърти прототип на Си-919.
Първите два прототипа на китайския теснофюзелажен Си-919 летяха през 2017-а, а третият - през декември миналата година. Новото в четвъртото поред изпитание, продължило час и 25 минути, беше подобрената система на авиониката. Трябваше да се проверят и възможностите на машината при динамично променящи се метеорологични условия.
Ян Чжън, директор на центъра за изпитания на КОМАК: В момента времето се променя средно всеки 5-6 минути. Излитането стана при идеални условия, но кацането можеше да е и при гръмотевична буря.
След още два планирани изпитателни полета китайските власти смятат да пуснат Си-919 в масова експлоатация в края на 2020 година. С дължина на полета 4000 километра той ще е пряк конкурент на модела А320 на "Еърбъс" и на "Боинг 737".