Дни преди началото на учебната година експерти на министерството на образованието започнаха серия от срещи с педагози от населените места, където много деца не посещават училище и детска градина. Министър Красимир Вълчев днес беше на посещение в Раковски, за да обсъди с директори и учители изпълнението на механизма за противодействие на ранното отпадане от образователните центрове.
This is a modal window.
За да влязат повече деца в клас механизмът за връщането им в училище ще бъде разширен, заяви министър Красимир Вълчев. С конкретни задачи, към инспекторатите по образованието, медиаторите, полицията и общинските служби, сега се присъединяват и Агенцията по приходите и Инспекцията по труда.
Красимир Вълчев - министър на образованието и науката: Първо да запишем всяко едно дете , което е по-лесното, защото е еднократен акт, след това да направим така, че всяко едно дете да посещава ежедневно образователните институции. Да усвои ключовите компетентности - езикови, математически, природни науки.
Според кмета на Раковски механизма за връщане на децата в училище е успешен и педагозите имат решаваща роля за това.
Павел Гуджеров - кмет на Раковски: Смея да кажа, че при нас дава резултати. Върнати са около 127 деца, като пет са повторно отпаднали. Това е един жив процес който си върви постоянно.;
Три четвърти от децата, които тази година вторично отпадат от образователната система заминават за чужбина - обясни министър Вълчев и допълни, че битката е за останалите в България.
Красимир Вълчев - министър на образованието: Ако те научат български още в детската градина, много е вероятно след това на входа на първи клас, да не натрупат тези затруднения и да имат нормалния ход.
Министър Вълчев каза още, че издателствата вече са готови и с новите електронни учебници. В тях ще има и мултимедийни образователни ресурси като филми и музика.