Тази сутрин започна преасфалтирането на отсечката на трагичния инцидент край Своге, който отне живота на 17 души. Пътят ще бъде пуснат за движение още тази вечер. До тогава обходният маршрут е през Бучин проход и Искрец. Съдържанието на новия асфалт, различно от стария, е одобрено от Пътната агенция.
Фирмата- изпълнител подменя износващия асфалтов пласт. Материалите, които се използват са одобрени от Института по пътища, а смеската е различна от тази , която беше отстранена.
инж. Михаил Рашков, директор "Поддържане на пътната инфраструктура", АПИ: Следствието разполага с рецептите на асфалта пред и сега, но аз не мога да ви го кажа това.
Но все пак това е друг асфалт?
Да, разбира се, че е друг.
Продължава и разчистването на излишна растителност, камъни и прах по пътя. Където е необходимо мантинелите също се подменят. Жители на Реброво ни сигнализираха и за още един проблем по пътя. Става дума за изграден отводнителен канал, който се руши и създава предпоставки за инциденти.
Димитър Цветков: Там на самата спирка пропадаха 4-5 човека, пооправихме малко там, но всичко е наш гръб, защото живееме тука и се грижим да не пострадаме ние.
Миналата седмица от фирмата изпълнител са запълнили дупките с нови капаци, но останалата част от канала продължава да се руши.
На тяхното място имаше дупка, пропадаха и там две коли, вадиме ги, оправяме ги, кривят се носачи, гуми се пукат.
Какво е решението?
Да дойдат и да си оправят пътя!
От фирма "Трейс" отговориха, че подменили капаците "на добра воля", но най-вероятно хората ги взимали, за да ги използват за дворовете си. Отговорността по поддържането на пътя не била тяхна, а вече е на АПИ. През следващата седмица външни одитори по пътна безопасност ще прегледат цялостното състояние на пътя край Искърското дефиле. След това ще се реши какви допълнителни ремонти трябва да бъдат направени.