ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

„Намалени“ ли са намалените стоки

Чете се за: 01:28 мин.
У нас

Схема за подвеждащи намаления на стоки разкри екип на БНТ 2. Търговци заблуждават клиентите с фалшиви табели за намаления, които всъщност не важат за всички стоки. В края на сезона на големите намаления, Комисията за защита на потребителите също установи нарушения във веригата магазини за дрехи и обувки.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Ниски цени и примамливи оферти за изгодна покупка. Такава е картината по големите софийски улици в края на сезона на големите зимни намаления. Дрехи и обувки на световноизвестни марки могат да станат част от гардероба Ви на цена, по-ниска от реалната им - понякога с над 70%. Купуваме ли обаче в действителност маркови стоки?

Търговец, развиващ бизнес у нас над 14 години, пожелал анонимност, разказва как марковите стоки единични бройки стигат до магазините у нас.

"Това основно са стоки остатъци от много големи интернет магазини, много добре познати на хората, най-вече в Европа. Tе са си оригинални стоки. Събират се на едно място в по-голям склад и впоследствие тази фирма решава на кой и на каква цена да ги продаде."

Изгодната цена идва с големите количества. Ако търговец иска да купи остатъка от стоки - например, дамски обувки, количеството, което трябва да поръча е 1000 артикула."

"Те се купуват наистина на много символични цени."
"На какви цени?"
"Обувки много хубави брандове между 5 до 10 евро максимум. При дрехите започват буквално, в зависимост от количеството, между 50 цента, до максимум... даже 10 евро е много."

И ето защо магазините, предлагащи примамливи оферти, стават все повече - не само по търговските улици и моловете, но и в мрежата. В края на сезона на зимните намаления, репортерската ни проверка обаче установи, че има разлика между обявените и реалните.

Заради сигнали за некоректно обявени отстъпки Комисията за защита на потребителите направи проверка в един от търговските обекти на верига магазини.

"Първо разбирам че -50% ще ми се даде, а след това разбирам, че не е 50, а е 30%", каза проверяващ.

Проверката установява, че информацията за точните намаления на определени групи стоки е заблуждаваща и не само.

"Както и достатъчно ясно да се каже, че всъщност вие участвате в тип игра или томбола с теглене на билети, в резултат на което можете да получите за една и съща стока различен процент намаление, така да се каже в зависимост от късмета, който имате", разказа Димитър Маргаритов - председател на Комисията за защита на потребителите.

Това, което потребителите не знаят, е, че за да бъде намалена една стока, то тя трябва да бъде поне един месец да бъде предлагана на първоначалната си продажна цена.

Собственикът на проверената фирма развива бизнес у нас от 6 години.

"Комисията постоянно проверява нас, което е нещо много добро, защото иначе има анархия в цялата система", каза Шнайдер Андреас Ханс-Йорг.

От Комисията за защита на потребителите съветват преди да вземете решение за покупка, да направите сравнение на цените в различните търговски обекти или интернет, за да не се окаже, че въпреки голямото намаление сте купили новите си дрехи и обувки на цена, на която стандартно те се предлагат.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?