Какво е състоянието на Българските държавни железници - гост с коментар в Сутрешния блок беше Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ", който избра да даде първото си телевизионно интервю в ефира на БНТ.
През декември закъсненията на влакове са били доста, нашата цел беше през тези 3 месеца с бързи организационни мерки да се фокусираме върху това и постигнахме до 93% изпълнение на графика на БДЖ, обясни Григоров, който е начело на холдинга от месец декември.
Не смятам, че нашите клиенти се чувстват добре в момента, но нашата цел е това да се промени, призна Григоров.
Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ": Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето - пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт.
В момента все още нямаме достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена, обясни директорът на БДЖ.
Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ": Ние не можем да си позволим да пуснем несигурни влакове, затова жертваме удобството и графика за сметка на сигурността.
Бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран. Приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. Очакваме 100 млн. лв за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители, допълни още Григоров.
Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ": Не работим на загуба. За първа година БДЖ през 2019 г. ще излезе на счетоводна печалба. За тази година не се предвижда увеличение на цените.
Директни полети до САЩ: Български авиопревозвач готви старта на редовни полети до Ню Йорк и Чикаго от април 2026 г.
Галъп: Българите не са единодушни трябва ли или не страната ни да се присъедини към "стената срещу дронове"
3 седмици преливащи контейнери в "Люлин" и "Красно село" - картината остава непроменена
Съдът на ЕС: Формулата за дялово разпределение на парното трябва да се пренапише, не е точна и прозрачна
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС, реши парламентът