Офертите за изграждане на ТОЛ системата у нас ще бъдат отворени днес следобед в Агенция "Пътна инфраструктура". Очаква се изграждането й да струва до 200 млн. лева. То беше спъвано близо 2 години заради обжалвания на процедурата.
Документи в обществената поръчка са подали 6 компании. Държавата има резервен вариант - да направи свое дружество, което да създаде и поддържа ТОЛ системата. Тя трябва да обхване около 55% от пътищата в страната и ще важи само за тежкотаварните автомобили. За леките коли винетките ще станат електронни, без да поскъпват. Търгът за електронната система за таксуване беше обжалван 14 пъти в Комисията за защита на конкуренцията, 7 жалби са разгледани по същество. Всички жалби са оставени без уважение, съобщи за "По света и у нас" председателят на КЗК Юлия Ненкова.
Юлия Ненкова, председател на Комисията за защита на конкуренцията: Моето усещане в конкретния случай е, че става въпрос за умишлено протакане на процедурата с цел да не се реализира този проект, който е изключително важен за държавата, и се подават непрекъснато жалби, иска се спиране на процедурата, т.е при временни мерки, както виждате, количеството на жалбите е огромно и в момента имаме две висящи жалби при нас. Ние, юристите, го казваме - това е злоупотреба с право, защото по същество жалбите не са основателни, просто се пишат жалби, за да може да се спира процедурата, да се протака във времето.
Ивайло Московски, министър на транспорта: Ако оттук нататък не се стартира реализирането на проекта по така зададената процедура, резервният вариант е държавата да си го възложи на Автомагистрали, която е към АПИ, и да започне самото изграждане и след това оперирането на държавната компания. Би трябвало да сме оптимисти и за двата варианта. Мисля, че трябва да стане. Това е едно от най-важните неща, които трябва да се случат в сектор транспорт.