Досиетата от Панама предизвикват сътресения в различни области, доказвайки, че офшорните сметки и финансовите спекулаци владеят съвременния свят. След новините за политици вече излизат разкрития за света на изкуството.
Панамските документи осветляват съдбата на един шедьовър на Амедео Модилиани, оценяван на 25 млн. долара. Платното от 1918 г. "Седнал мъж с бастун", е било в колекцията на парижки търговец на картини от еврейски произход. През Втората световна война Оскар Щетинер бяга със семейството си, преди градът да бъде окупиран от германските войски.
Картината на Модилиани е сред откраднатите от нацистите творби. Тя минава през разни собственици, а Щетинер не доживява да си я върне. През 1996 г. платното е купено на търг от регистрирана в Панама фирма. След това е излагано в галерии на богатата фамилия Нахмад. Внукът на покойния Щетинер завежда дело, за да върне семейната ценност. Нахмад твърдят, че картината не е тяхна собственост. Документи от "Мосак Фонсека" обаче разкриха, че фирмата, закупила платното, всъщност е основана преди години от семейство Нахмад. Това може да доведе до обрат по случая.
Панамските архиви разкриват и данни за търг на Кристис от края на миналия век, който затвърждава световното реноме на аукционната къща. Ценни творби от колекция на Виктор и Сали Ганц, сред които "Алжирски жени" на Пабло Пикасо, са купени предварително в тайна сделка от офшорна компания, на милиардера Джо Луис. Те са продадени на търга за рекордни цени. Тук няма нищо незаконно, но историята показва как изкуството се превръща в стока и средство за финансова спекулация.