Районната прокуратура в Асеновград повдигна обвинение на пияния кантонер, който причини катастрофа между пътнически влак и лек автомобил, защото не беше спуснал ръчната бариера на прелеза. При инцидента пострадаха трима души, единият остава в критично състояние. От "Железопътна инфраструктура" започнаха вътрешна проверка и заявиха, че се работи активно в посока на автоматизиране на всички прелези в страната.Повече в прякото включване на репортера Галена Паскова.
Дежурство с 1.8 промила алкохол и неспусната бариера. Така се стига до тежката катастрофа, заради която 60-годишният кантонер вече е обвиняем.
Борис Михов, заместник-районен прокурор на Асеновград: Обвинение за квалифициран състав на престъпление по транспорта, което е тежко по смисъла на закона. С оглед състоянието и последиците за пострадалите то може да бъде изменено в хода на производството.
Все още не е ясно,защо кантонерът не е спуснал бариерата.
Инж. Георги Вардев- НКЖИ, "Управление на влаковата дейност"- Пловдив: До последно той си е водил документацията надлежно, приел е разпореждането за заминаване на влака от гара Крумово за сваляне на бариерите, но факт е, че бариерите не са били свалени.
Борис Михов, заместник-районен прокурор на Асеновград: Той признава вината си, но отказва да даде обяснение по случая.
До момента за кантонера не са постъпвали сигнали за употреба на алкохол. Но от Железопътната компания признават, че това не е единствения случай, в който техни служители са били пияни на работа.
Инж. Георги Вардев- НКЖИ, "Управление на влаковата дейност"- Пловдив: Имало е, точна статистика, нали, не мога, но са отстранявани веднага и са освобождавани от длъжност. Ще засилим още повече проверките и другото нещо, за да не се случват такива инциденти, което можем да направим е да се продължава автоматизирането на тези прелези да се избегне риска човешка намеса.
757 са прелезите в страната, от тях 82 са с ръчно вдигане на бариерите. Предстои поетапното им автоматизиране, но от Железопътната компания не посочват срокове, в които ще се случи това.