Проектът “Последна миля” събра във Варна експерти от шест страни - България, Испания, Австрия, Полша, Словакия и Люксембург. Задачата им е да обсъдят как да се подобри транспортната схема до туристически обекти, като се развият гъвкави транспортни връзки през последния етап от едно туристическо пътуване. Според специалистите с този интегриран подход, атрактивните за туристите обекти в областта ще станат по-лесно достъпни, а това ще доведе и до разкриването на нови работни места в по-малките населени места.
Една от основните цели на срещата е обмяната на опит. Затова чуждестранните партньори са в България, за да разкажат как проблемът с транспортните връзки до туристическите обекти е решен в техните страни.
Доц. Лучия Илиева, Клуб „Устойчиво развитие на гражданското общество“Представителите от България коментираха, че у нас първо се изгражда инфраструктурата до туристическия обект и след това се мисли как да се организира обществения транспорт до там, което е проблем.
"Там, първо, трябва да споменем, че има доста сериозно национално, регионално и местно финансиране за всякакви инициативи, които обединяват туризма и транспорта. Там те отдавна са разбрали, че туризъм без транспорт не може да съществува."
Доц. Лучия Илиева, Клуб „Устойчиво развитие на гражданското общество“
"Но не се мисли какво ще пътува по инфраструктурата и как ще се стигне до там. Презумпцията е всеки отива с кола, което е грешно и не става за привличането на съвременните туристи, на които разчитаме и искаме да привлечем."
Според доц. Илиева привличането на съвременния турист може да стане, като се използва екологичен транспорт до туристическите дестинации.
Доц. Лучия Илиева, Клуб „Устойчиво развитие на гражданското общество“
"Не може да се отиде през лятото, например, с някакъв по-екологичен транспорт до Шкорпиловци, до Бяла, до Девня да се видят мозайките, до Побитите камъни."
Като добър пример за транспортната схема във Варна беше посочена линията на градския транспорт, която директно свързва летището на града с курорта “Златни пясъци”.