Първите 20 електробуса в България тръгнаха по линии 309 и 9 в София. Модернизирането е част от мерките на общината за по-чист въздух и опазване на околната среда. Обещанието е след година 90% от автобусите на градския транспорт да са обновени. Вече е подписана и дългоочакваната поръчка за новата "тикет система".
Четири часа са необходими за пълното зареждане на батерията на китайските градски автобуси на ток. Това ще става в гаражите на Градския транспорт, където вече са монтирани 20 зарядни станции. С едно зареждане новите електробуси минават 320 км.
По-екологичния транспорт трябва да подобри качеството на въздуха, а модернизацията може би ще накара повече хора да оставят автомобилите си.
Йорданка Фандъкова, кмет на София: Елекрическите автобуси като първоначална инвестиция са доста по -скъпи от другите автобуси, затова в програмата заложихме продължаване усилията за подмяна с газови автобуси.
162 са автобусите на природен газ, които тръгват до края на 2019-та. За наистина привлекателен градския транспорт трябва и по-модерно таксуване. След много обжалвания, вчера е подписан договора за новата "тикет система", така тя ще е факт до 2 години.
Христиан Петров, директор на Центъра за градска мобилност: Тя дава много възможности, както и таксуване по време, така и по изминато разстояние, също така се монтира видеонабюдение целия градски транспорт.
Дългите интервали на някои линии, особено в почивните дни обаче засега остават нерешен проблем.