ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Само два нови локомотива се движат по железопътните линии на страната

БНТ2-Русе от БНТ2-Русе Даниела Василева
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 00:55 мин.
У нас

Само два нови локомотива се движат по железопътните линии на страната и те са на частни фирми. Повечето от подвижния състав е на значителна възраст или е купуван „втора ръка”. Възникването на аварийни ремонти са една от причинете за закъсненията на влаковете, а другата – жп линиите, неподменяни от години.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Средната възраст на локомотивите и вагоните на БДЖ е 40 години. Преди 12 са купени 50 електрически и дизелови мотриси, както и спални вагони. Георги Михайлов пътува почти всеки ден по маршрута Русе – Иваново. Казва, че се е качвал и в по-нови вагони, но по тази отсечка били само стари.

Георги Михайлов
„Захабени са и понякога мирише ужасно.”

Георги е недоволен и от разписанието - през последната година влаковете били много редуцирани, а от време на време имало и закъснения.

Георги Михайлов
„Особено с тия ремонти в момента – огромни закъснения има и трябва да се пътува с автобус.”

От Българските държавни железници казаха, че една от основните причини за закъсненията на влаковете са произшествията в районите на жп прелезите. Друга са ремонтите по железопътната инфраструктура. И не на последно място – вандалските набези – счупени прозорци от хвърлени камъни или поставени по линиите обемни предмети. А тъй като локомотивите са и амортизирани поради дългата си експлоатация, често възниквала и необходимост от аварийни ремонти.

Анастас Колев – управител на русенска фирма за ремонт и производство на локомотиви, не пожела да коментира сигурността на българските жп линии, но е категоричен ,че железопътния парк у нас се нуждае от сериозно обновяване.

Анастас Колев – управител на фирма за ремонт и производство на локомотиви
„Локомотив, произведен 65-та година, английски, бих казал хубав, дуракоустойчив… Те бързо се изплащат, купуват ги сравнително евтино, ние сравнително евтино им ги пускаме в експлоатация. Те са надеждни, хубави, но все пак са стари.”

В завода за производство на локомотиви вече имат нов, модерен канален струг, единствен в страната, с който времето за ремонт на колоосите се съкращава три пъти. Това от своя страна ще доведе до по-малко отделяне на отпадъци, тъй като не се налага разглобяване на локомотивите.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?