Над 6000 автомобила са преминали за последното денонощие само в посока Румъния. Това е рекорд в близо 65-годишната история на Дунав мост. Много румънци използваха 6-дневната си почивка, за да дойдат на Българското Черноморие, а прибирането им в северната ни съседка отново създаде проблеми на граничния пункт. Шофьорите са категорични, че промяната е неотложна.
This is a modal window.
Според анализ на Световната банка нормалната пропускливост на моста е 50 камиона на час, а за 24 часа 1200. За изтеклия месец май камионите, които са преминали през съоръжението са 46755. Това прави средно по 1508 камиона в денонощие или 62 на час. През юни броя на камионите преминаващи за ден през граничния пункт са 70.
Борислав Костадинов – шофьор
„Според мен трябва да почнат да работят малко повече. Да отворят още 1-2 коридора.”
Петко Петков – шофьор
„7 часа опашка. Поне да отворят тая митница, която седи от 10 години ей там в дясно.”
През март Огнян Герджиков съобщи, че до края на годината се планира да бъде отворена източната зона на граничния пункт при Русе, която в момента не се използва. Това ще позволи да се удвои капацитетът на съоръжението и ще се облекчи голямото натоварване.
Галин Димитров – шофьор
„За цяла година, през която минаваме през тази граница един единствен път не съм заварвал опашка така стабилна.”
Почивката на северните ни съседи приключи, но опашките на Дунав мост остават. И днес в посока Силистра се извива километрична опашка от тежкотоварни камиони. Шофьори разказват, че чакането им струва много нерви и много загуби.
Галин Димитров – шофьор
„Загуба на време, срокове на доставки.”
Превозвачи и шофьори са категорични, че промяна трябва да има и тя не търпи отлагане.