Скандалната обществена поръчка за тунела "Железница" на АМ "Струма" ще бъде обявена отново другата седмица, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Търгът за изграждането на най-дългия и скъп тунел у нас бе прекратен в началото на април, след като папка с оферта на един от участниците беше открадната от охранявана стая в АПИ. Другата седмица започва строителството и на участъка на магистралата от Благоевград до Крупник.
Държавата спря най-голямата строителна поръчка в пътния сектор - за тунела "Железница" от АМ "Струма", след като стана ясно, че външният експерт към Комисията, оценявала офертите в АПИ - Стефан Гайтанджиев, е изнесъл папка с една от офертите.
За да форсира поръчката, кабинетът я раздели, така че повече фирми да строят едновременно, и проектът да приключи за 2-3 години. "Железница" е най-дългият и скъп тунел у нас - 2 км. път за 250 млн. лв.
Николай Нанков, министър на регионалното развитие и благоустройството: Доста се забавиха колегите от АПИ. Аз съответно ще санкционирам виновните за тази забава, но другата седмица стартираме и с обществената поръчка Железница. Раздели се обектът, както поехме ангажимент и както беше съгласувано с премиера, на 3 отсечки.
На 31-и август предстои първа копка на първите 6 км от участъка на "Струма" между Благоевград и Крупник, обяви Нанков. Работи се в срок и по трасето до Сандански.
Николай Нанков, министър на регионалното развитие и благоустройството: Започваме от юг на север, другата седмица ще отидем на инспекция на 3.3 - лотът до Сандански. Там май месец 2019 г. ни е пусковият срок. Перфектно се справят строителите към момента. Дори предсрочно съм убеден, че ще приключим тези дейности и този участък.
Именно за да приключи в срок и АМ "Струма", през новия политически сезон мнозинството в парламента ще се опита да отхвърли ветото на президента Румен Радев върху промените в Закона за опазване на околната среда, които предвиждат обжалване на обществените поръчки за инфраструктурни проекти от национално значение пред една, а не пред две съдебни инстанции.
Цветан Цветанов, председател на ПГ на ГЕРБ: Президентът наложи вето, което дава възможност да се застраши проектът за магистрала "Струма", защото знаете, че в продължение на предстоящите 3-4 години, ако не бъдат усвоени и не бъде завършен целия този магистрален път, това означава, че страната ни трябва да върне около 1 млрд. лв. Нека да не си го причиняваме това.
Забавеният с години проект за скоростен път София - Калотина стартира също другата седмица, като за целта има осигурено финансиране от 20 млн. евро.