Хиляди ентусиасти отбелязаха с шумно шествие 50-тата годишнина на скутерите „Веспа“, превърнали се в символ и посланик на италианския стил по света. Любители на емблематичния модел „Примавера“ превзеха за юбилея родното му място - тосканския град Понтедера, където започва производството.
Веспа или „оса“ на италиански е името на повратливия скутер, свързано с характерния шум на двигателя. Това е и звукът на следвоенното възстановяване на Европа и Италия. Авиоиндустрията в страната е силно ограничена и през 1946-та компанията „Пиаджо“ преминава от производство на самолети към масов продукт.
Еугенио Леоне, председател на фен клуба на „Веспа“: За италианците „Веспа“ олицетворява националния дух - от киното до страстта по това превозно средство. За град Понтедера то означава просперитет.
Емблематичният модел „Примавера“, или „пролет“ на италиански, се появява през 1968 г. Той е лека, но пъргава машина на достъпна цена. Това е и първото превозно средство за няколко поколения младежи.
Джузепе Побега, любител на „Веспа“: Какво е Веспа за мен? Беше возило на свободата. Можехме да отидем навсякъде с превозно средство, което, да кажем, беше родено от нашето време.;
Скутерите „Веспа“ развиват около 95 километра в час, предлагат се с двигатели от 50, 125 и 150 кубика, при цена за базов модел между 3 хиляди и 5 хиляди евро. Сега „Пиаджо“ е най-големият европейски производител на двуколесни превозни средства със заводи в Италия, Индия и Виетнам, а новооткритият музей на „Веспа“ в Понтедера привлича хиляди любители на автентичния италиански стил.