ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Стари и опасни автобуси возят гражданите в Русе

bnt avatar logo от Пламенка Тонева
A+ A-
Чете се за: 01:25 мин.
У нас

Стари и опасни автобуси и тролейбуси се движат по русенските улици. Повечето от тях са над 30 години и не отговарят на никакви съвременни изисквания за екология и комфорт. От Общината заявиха, че са наясно със състоянието на автопарка и планират поетапно да го обновят с тролеи втора употреба от други държави. Вижте повече подробности в прякото включване на кореспондента ни Пламенка Тонева и нейните събеседници Кремена Минева – началник отдел "Транспорт" в Община Русе и Румен Кръстев – старши инспектор в отдел "Транспорт".

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      По русенските улици от години не е пътувал нов автобус или тролейбус, сред тях има и достойни за ретропаради. В нито едно превозно средство на градския транспорт няма климатик, няма и платформи за колички. На последното заседание на местния парламент в Русе общинските съветници ги описаха като опасни, грозни и силно амортизирани, каквото е мнението и на русенци.

      Проф. Велизар Павлов, общински съветник от група "Демократична България": По спирките можете да чуете и много пиперливи определения. Някои от тях, по-приятните, са като боклуци, курници и други подобни.
      Ренета Маринова: Някои автобуси са добре, но други са под всякаква критика. Текат, люковете, съм забелязала, стъклата също така текат, някои седалки са доста изпокъсани.
      Веска Калинова: Много е студено в тролеите. Редовни са, но много е студено… В тролея, от който слязох преди малко, са пластмасови седалките. Студено…

      Затова и общинските съветници настояват Общината да осигури по-добри условия за превоз на русенци, определяйки това като важна социална функция, която ще има и екологичен ефект.

      Проф. Велизар Павлов, общински съветник от група "Демократична България": Тенденцията в Европа е към безплатен градски транспорт с оглед на намаляване на вредни емисии, облекчаване на туризма, привличане на хора.
      Иванка Стефанова: Той като е точен, комфортен, и тая сносна цена на билетите, защо да не предпочете. Няма да се качва на собствената си кола при скъпия бензин, а ще предпочете градския. А сега те закъсняват, не са редовни, не са комфортни.

      Кметската управа призна лошото състояние на превозните средства. Но беше обяснено, че Русе е изпуснал шанса си да купи нови тролейбуси с евро средства, тъй като доскоро общественият транспорт изцяло се обслужваше от частни фирми. Все пак обаче са заделени средства за купуване на 7 тролейбуса втора употреба.

      Пламен Стоилов, кмет на община Русе: На нас са ни необходими в рамките на до 20 машини при новата транспортна схема, която ще намали броят на линиите и разхода. Ние ще бъдем в състояние да дадем съответното качество на гражданите. В момента работим с два града от европейски страни. Директно влязохме в контакт с общините и търсим вариант за закупуване на такива превозни средства втора употреба.

      Кметът Пламен Стоилов увери, че се търси вариант да се купят и нови тролеи с пари, останали при преразпределение на остатък от оперативна програма "Региони в растеж". Междувременно ще се правят внезапни проверки съвместно с Държавна автомобилна инспекция за спазване на разписанията и техническото състояние на превозните средства.

      До крайния срок за разработването на новата транспортна схема остава по-малко от година.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?