Процедурата по приватизация на БДЖ "Товарни превози" ще бъде спряна поради липса на интерес, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски. За да се вдигне на крак закъсалото дружество, ще се приложи оздравителен план. На този етап все още не е ясно дали ще има съкращения на служителите, но щатът в дружеството ще бъде намален. Припомням, първоначалните разчети сочеха, че ще трябва да се съкратят между 600 и 800 работници. Синдикатите настояха за спешни мерки за оздравяване на товарния превозвач.
И вторият опит за приватизация на БДЖ "Товарни превози" се проваля. Дружеството има 96 млн. лева стари задължения и никой не жалае да го купи, потвърдиха и от Агенцията по приватизация. За да остане в "държавни ръце", ще се приложи оздравителен план, заяви транспортният министър.
;;Ивайло Московски, министър на транспорта, информ. технологии и съобщенията - Подчертавам, че при всички положения ще се търсят всякакви варианти, които да изискват минимално това да рефлектира върху работещите там.
Оздравителният план включва: освобождаване на излишни активи, ще се намалят превозите на единични товари, които са на загуба, ще се създаде общо ремонтно дружество с пътническите превози. За съкращения никой не смее да говори директно.
;;Владимир Владимиров, изп. дир. на "БДЖ Холдинг" - Няма да Ви кажа, че ще има масови съкращения, защото означава да ви излъжа. Може да бъде намален броят на служителите, но това не означава, че някои от тези хора ще останат без работа. Може да бъде намален по много, най-различни механизми.
Вариантите са: прехвърляне на 170 служители към частна компания, която проявява интерес, и още 180 чрез прехвърлянето на фериботния терминал към Пристанищната инфраструктура. Ще се съкратят незаетите щатове. Синдикатите са решени нито един работник да не загуби мястото си.
;;Пламен Димитров, президент на КНСБ - Разговорите тепърва предстоят за това, къде и как и аз съм убеден, поне нашата позиция ще бъде такава, че нито един човек няма да загуби своята работа.
;Димитър Манолов, президент на КТ "Подкрепа" - Очакваната загуба на работни места е минимална. Определени дейности ще бъдат прехвърлени на други компании, но те ще отидат заедно със същите хора, които ще работят същото нещо.
Синдикатите настояха плановете за оздравяване на железницата най-после да получат нужната финаносва подкрепа от държавата. Общите дългове на БДЖ са 470 млн. лв.