Над 100 представители на туристическия бизнес, културни институции и неправителствени организации от България и Македония взеха участие в търговско изложение, организирано от Областния информационен център в Благоевград. Бяха представени информационни и рекламни материали, популяризиращи граничните райони на двете страни като обща туристическа дестинация.
Над 20 щанда отрупани с информационни и рекламни материали бяха подредени във фоайето на зала „Яворов” в областния център. Всички общини в Благоевградска област и осем от съседна Македония взеха участие в туристическия форум.
Радостина Иванова, експерт в община Кресна: „Като цяло представяме нашата малка община, която е много китна, и да ни видят, да ни забележат, че малките общини също имат някакво развитие. Специфичното, което представяме това е виното керацуда. То е много специфично за нашия район и вирее само в района около Кресна."
Янислава Вангелова, ръководител на проекта: „Основна цел е да сближим организациите, неправителственият сектор, за да могат да работят съвместно, да създадат контакт, да правят общи инициативи.”
Здравка Чимева, туроператор: "Хората вече търсят нещо по-различно, едно изживяване, което всеки сам за себе си е самобитно, естествено искат да са по-близо до природата, искат да усетят атмосферата и душевността на хората, където са посетили."
По данни на Националния туристически институт все повече българи избират да пътуват в Македония, а през последния месец 40 хиляди македонски граждани са посетили България.