Етичен кодекс за поведение в социалните мрежи ще трябва да приеме всяко училище до 1-ви август. С него ще се санкционират учениците, които пускат във виртуалната мрежа снимки и клипове компрометиращи техни учители или съученици.
Етичният кодекс изобщо не регламентира наказанията. В него е казано какво трябва и какво не трябва да прави един ученик, обясни Асен Александров, директор на 51 СОУ и съветник в МОН. Иначе в правилника на училището и в правилника на Министерството на образованието е казано - когато се нарушават някакви правила какви са наказанията. Според Асен Александров самият факт, че някое поведение е наказуемо в някоя институция кара родителите да възпитават детето.
Асен Александров, директор на 51 СОУ и съветник в МОН: Ние непрекъснато работим срещу интернет тормоза. Поведението винтернет е част от нашата образователна програма. Това участ учениците в часовете по информационни технологии от 2-ри до 12 клас. Напоследък се занимаваме и с родителите - обясняваме им, не само в началото на годината, когато подписват декларация, но и на редица родителски срещи колко е важно, че когато детето седи кротко в другата стая, всъщност може да се случват много неприятни неща за тяхното дете. Считаме, че там е борбата.
Днешното родителство стана по-сложно - вече не може да си просто родител, трябва да си и дигитален родител, заяви Георги Апостолов от Националния център за безопасен интернет.
Родителите масово се страхуват, че не могат да говорят с децата си на тази тема, защото те разбират по-добре. Това не е вярно, защото интернет отдавна вече не е технология, а е социална среда и там би трябвало да важат същите правила, както в реалния живот. Това трябва да се втълпява на детето от най-ранна възраст.
Според него фокусът на учебната програма по компютърна грамотност от 1-ви до 4-ти клас не трябва да е върху технологиите, а върху медийната грамотност и социалните умения, които очевидно днешното семейство не успява в достатъчна степен да развие.