В продължение на 10 дни производители на мляко, сирене, кашкавал, вино, мед, зеленчукови и плодови консерви имаха възможност директно да предлагат българската си стока на потребителите в коледното идздание на кампанията „Купувам българско” на БНТ2 в Благоевград. Интересът от жители и гости на областния град бе изключително голям. В последния ден на базара бяха представени и уникални ароматни растнеия.
Борис Владимиров от Дупница е един от малкото производители в страната на ароматни билки и растения. Повече от 20 години отглежда в саксии риган, мащерка, салвия, къри, мента и много други уникални растения, за които хората предполагат, че се отглеждат само в чужди страни. Разказва, че освен за подправки в ястия те се използват за укрепване на имунната система с аромотерапия.
Борис Владимиров – производител на ароматни растения
"Това са химически вещества, които ние поглъщаме дишайки, ние не е нужно да опитваме тия растения да ги изядем или изпием, след като може да ги дишаме почти през цялото време, докато сме в домовете си.”
Екзотичните растения в Европа са хит и се отглеждат почти във всеки дом, особено в Германия, разказва производителят. Производителите на български продукти, които участваха в кампанията на БНТ 2, казаха, че много хора са научили за тяхното поризводство, защото интересът се оказал голям.
Екатерина Генова - директор на Дирекция „БНТ Свят и региони”
"Знаем, че българските производители имат доста големи проблеми, за да достигнат до клиентите си, и решихме да им подадем ръка. Особено в навечерието на Коледните празници смятам, че е важно хората да изберат български стоки за своя празник, и се радвам, че тук, в Благоевград, и с помощта на Общината направихме тази къщичка „Купувам българско”."
Христина Шопова - зам.-кмет на Община Благоевград
"Доказано е, че за всеки един народ е най-добре неговото качество, от родната му страна. Даже казват, че произведените продукти влияят по-добре на организмите, които са родени в тази страна и все повече хора се обръщат към българското."
Заради големият интерес към кампанията производители на български продукти от Благоевградска област поискаха да бъдат организирани изложения за стоката им и по време на великденските празници.