ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Модната легенда Джорджо Армани почина на 91 години
Чете се за: 01:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Как се пътува в градския транспорт без климатик?

Чете се за: 01:10 мин.
У нас

По-малко от една трета от общинските автобуси, трамваи и тролеи в София са оборудвани с климатици. В автобус без климатик екипът ни измери температура от 30 градуса. Пътниците недоволстват, съпоставяйки жегата в превозните средства с новата цена на билета, докато от Столичния автотранспорт отговарят, че след седмици ще разполагаме с нови 110 климатизирани автобуси. Заради липсата на климатици жалби пристигат и в Пловдивската община - повече по "горещата" тема от Диана Тодорова.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

От 400 автобуса на "Столичен автотранспорт" 126 са с климатици.

Слав Монов, изп. директор на "Столичен автотранспорт":И шофьорите са длъжни да ги пускат, проверяваме ги постоянно.

А пътниците недоволстват: "15:20 е и редовно не е пуснат. Понякога е пуснат, понякога не е, не знам на какъв принцип го пускат."

БНТ: При колко от всички шофьори са установявани нарушения с климатика?

Слав Монов, изп. директор на "Столичен автотранспорт":Досега не са установявани за климатик, но глобата е 150 лева.

БНТ: И досега няма глобявани шофьори, които са отказвали да пуснат климатика?

Слав Монов, изп. директор на "Столичен автотранспорт": Досега не сме хващали.

В автобус 280, където няма климатик, нашият термометър показва 30 градуса. А на спирката градусите са 28.

В автобуса пътниците разсъждават: Би трябвало вече всичките рейсове да са климатизирани, абсолютно всички линии - за тези пари, които плащат за карти и билети хората.

Пътуващите с тролей са щастливци - 80 от общо 90 тролея в София са с климатик. В трамваите спасение има само за пътуващите по линия 7. Или пък не...

- Примерно седмицата трамвая, където има климатици, там е прекалено студено!

инж. Иво Василев, зам.-дир. на "Столичен електротранспорт":Трамваите в София са близо 300 броя, но с климатик, говорим за климатик в салона за пътници, са 20. И 21-ият се въвежда в експлоатация.

Инженер Василев пресмята, че за да се оборудва една трамвайна мотриса с климатик са нужни около 150 хиляди лева.

А в още по-горещия Пловдив 21 от линиите на градския транспорт не са длъжни да имат климатици по силата на договорите си.

инж. Иван Тотев - кмет на община Пловдив: Когато са коментирани в зала на общински съвет изискванията и критериите за конкурса през 2007-ма година, има предложение на общинския съветник, който казва „Или да има климатик в автобуса, или да има отваряеми прозорци". И общинския съвет е взел решение „или да има климатик, или отваряеми прозорци". В момента тези автобуси, за които имаме жалби, ние ги проверяваме - имат отваряеми прозорци.

Пловдивската община подготвя конкурс за 13 от линиите, чиито договори изтичат през следващата година. Едно от задълженията на превозвачите ще бъде автобусите да бъдат оборудвани с мечтания климатик.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?