НОВИНИ

Владимиров: Кризата в "Товарни превози" в Европа пречи на приватизацията у нас

Има обективни фактори, които пречат на приватицията на "Товарни превози". Така изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров обясни поредния неуспешен опит за приватизация. Според него причината не е това, че няма кандидат.

Росица Белева
от Росица Белева
07:53, 17.05.2016
Чете се за: 01:20 мин.
У нас
Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ": "Товарни превози" в цяла Европа са подложени на една много силна конкуренция поради една много проста причина: променя се структурата на индустрията. От тежката индустрия през последните 20 години и повече все повече се развива сферата на услугите. Сферата на услугите вози по-малко товари. Дори и самите индустрии поради технологичнотото си обновление започват да возят друг вид товари - много по-леки товари с много по-малки обеми. Това означава, че работата вече е и друг тип и по-малко. Това означава и голяма конкуренция. За да бъдат печеливши товарните превози в Европа, вече е задължително да возят на много дълги разстояния. Пазарът в България е малък и разстоянията от тази гледна точка не са достатъчно дълги. Тежкото състояние, в което се намират повечето товарни превози в Европа, не им позволява да направят разширяване и да направят една инвестиция в България.

Според Владимиров всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.

Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ": Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заема. Не е това причината за това, че няма кандидат.

Разговорите със синдикатите по отношение на "Товарни превози" били предизвикани от две неща: дали трябва да продължи привартизацията, след като няма явен интерес, а второто е, че имало много позитивни сигнали.

Към днешна дата общата задлъжнялост на "Холдинг БДЖ" е 458 млн. лева. За задълженията към банки са 245 млн. лева, т.е. почти 60% намаление. Загубите също са намалели през последната година от новия мандат на ръководството. За 2016 година загубите във всички дружества загубите за първите три месеца са по-малки, отколкото загубите за първите три месеца на миналата година. Важна е тенденцията какво е било направено. Това са фактите, които показват какво се случва при управлението на Холдинга от този екип, изтъкна Владимиров.


Вижте цялото интервю в "Денят започва".

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Туитър готви да въведе по-голяма гъвкавост в ограничението от 140 символа
"Туитър" готви да въведе по-голяма гъвкавост в ограничението от 140 символа
 Пребиха свещеник в Стара Загора
Пребиха свещеник в Стара Загора