Мръсният въздух в градовете е проблем, чийто основни причинители са добре известни – битовото отопление, автомобилният трафик, промишлеността. Защо обаче няма воля за неформални мерки и защо нормите за фини прахови частици се надвишават толкова често в градовете – такива въпроси бяха поставени на дискусия, инициирана в Пловдив от местния всекидневник „Марица“.
Цялата европейска политика е съсредоточена върху намаляването на въглеродния диоксид, така по-сериозните замърсители като праховите частици остават на заден план.
Боян Рашев, консултант по въздействието на институциите и бизнеса върху околната среда
"Евростандартите за дизеловите автомобили разрешават на дизела да замърсява много повече с фини прахови частици, защото емисиите на въглероден диоксид са по-ниски в сравнение с бензионвите."
За сметка на това по емисии на фините плаховите частици дизеловите автомобили водят с над 14 пъти.
Зелените системи абсорбират фините плахови частици и намаляват съдържанието им в атмосферата. По разширяването на залесените площи обаче също не се работи достатъчно. В Пловдив например, макар че е голям град с проблеми с въздуха, няма отдел, който се занимава с планиране на зелетните системи.
Станимир Шаламанов, ландшафтен архитект
"2013 се написа програма за опазване и развитие на зелената система, която за първи път се прави, тя е с планов хоризонт 2025 година. Имаме планов документ, приет от Общинския съвет, който няма кой от Общината да го прочете и приложи."
Затова и мерките по залесяване са спорадични, кампанийни и неефективни.
Витлеемска звезда посреща на входа на църквата "Рождество Христово" в Арбанаси
Вярата на Ледения континент: Проф. Христо Пимпирев за Антарктида, науката и човешкия дух
Митрополит Серафим: Църквата винаги се моли за мира, който е абсолютно необходим
Научноизследователският кораб "Св. св. Кирил и Методий" достигна бреговете на остров Ливингстън
Отново интензивна дипломация: Зеленски и Тръмп ще се срещнат в неделя?