НОВИНИ

Загуби за милиарди заради липсата на шофьори на ТИР-ове

Българската икономика ще загуби близо 2,2 млрд. лева през 2019-а година заради огромния дефицит на шофьори на тежкотоварни камиони. Това показва социологическо проучване, поръчано от Съюза на международните превозвачи у нас. По време на общото събрание на организацията, което се проведе днес в Пловдив, стана ясно, че липсата на работна ръка e причината в момента 15% от лицензираните камиони да стоят без курсове.

bnt avatar logo
от Николай Райшинов
20:24, 17.11.2018
Чете се за: 00:52 мин.
У нас

Въпреки че заплатите на шофьорите у нас са над 2 хиляди евро, няма желаещи за международни курсове. Така държавата ни автоматично ще загуби през следващата година суми в размер на около 2% от брутния вътрешен продукт.

Йордан Арабаджиев, предс. на Съюза на международните превозвачи в България: Държавата да вземе спешни мерки за вкарване на работна ръка. Това е първата стъпка. Говорим за бесарабски българи от Украйна, Молдова. Просто трябва да вкараме поне две-три хиляди шофьори, които да поемат.

От министерство на транспорта очакват двустранната спогодба между България и Украйна в скоро време да намери отчасти решение на проблема.

Ангел Попов, заместник-министър на транспорта: Много е важна тази спогодба за нас. Тя е важна за всички превозвачи, за всички хотелиери, за всички строителни фирми.

В понеделник се очаква решението на Върховния административен съд по жалбата на превозвачите срещу събирането на продуктова такса за камионите. Ако налогът не отпадане, от бранша не изключват и протести.

Ангел Траков, предс. на УС на Съюза на международните превозвачи: Около 8 хиляди превозни средства се регистрират за година. Ако сложим една средна цена между 1000 и 2500 лева и сметнем по този брой превозни средства, това означава, че около 13 млн. ще влязат незнайно къде, в някои каси.

Общото събрание в Пловдив излезе и с декларация за стопиране на т.нар. „пакет за мобилност", според който шофьорите от източноевропейските страни трябва да получават командировъчни като колегите си от Западна Европа, а задължителната 45-часова почивка на седмица да е в хотел. Според българския бизнес това е равносилно на фалит.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Адвокати мамят пострадали при катастрофи
Адвокати мамят пострадали при катастрофи
Протестът на майките на деца с увреждания и хората продължава и след оставката
Протестът на майките на деца с увреждания и хората продължава и след оставката