ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

България губи над 1 милиард лева годишно заради неприемането в сухопътния Шенген

Чете се за: 02:47 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Загуби за стотици милиони евро всяка година търпи икономиката ни от неприемането ни в Шенген по суша. Опашките от камиони по границите продължават, а само заради това плащаме между 15 и 18% по-скъпи стоки в магазините.

      Над един милиард лева на година са загубите от това, че страната ни не е пълноправен член на Шенген. Най-сериозна е ситуацията не северната ни граница с Румъния. На "Дунав мост" се чака средно между 14 и 16 часа, за да се премине границата. Съюзът на международните превозвачи поискаха България бързо да бъде приета напълно в Шенген и загубите да намалеят.

      Ето какво споделят шофьорите на камиони:

      "Загубите са огромни. Аз на шофьора плащам по 100 евро на ден, той като стои днес тука двеста лева губя само то него. Колата да не говорим. Сега имахме големи разправии, понеже сме с такава стока, аз превозвам маратонки, имахме гюрултия от експедицията защо не сме минали. ние и казахме, че има интернет, да проверят, че минимум 43 часа се чака на паркинга, но след това отиваш, виждат какви са камионите и още 6 часа преминаваш".

      "Остави загубите, това, че седиш тук по два три дена на жега, на студ, е достатъчно. Тръгнал си за някъде и вместо да стигнеш за три-четири дни, стигаш за пет-шест - двойно повече".

      Размерът от неприемането ни в сухопътен Шенген е над един милиард лева и това е стряскаща цифра.

      "Основните елементи са заплатеното време на шофьорите по границите, пропуснатите ползи от българските предприятия и това, че те не могат да извършват дейност заради чакането. Тук е моментът да споделим, че в крайна сметка изчакването на Видин мост 2 е средно 16 часа, което на практика убива един работен ден за всеки един превозвач".

      Решението ще бъде политическо и няма да стане преди конструирането на новия Европарламент.

      "Отиваме във втората половина на годината. Ясно е, че за да се случи това нещо, трябва да има нова Европейска комисия, така че реалистичният срок според мен е от края на годината ние да бъдем пълноправни членове на Шенген при добра работа от страна на нашите институции".

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?