Климатичната инсталация на германските вагони, които БДЖ използва отскоро, не е издържала на високите температури. Това обясни изпълнителният директор на държавната компания Венцислав Славков след вчерашното напрежение с пътуващите от Бургас към София.
Славков обясни, че профилактиката на един вагон отнема поне два дни, а при немските тя е по-сложна. Проблем пред железницата е и недостига на персонал, който да се грижи за поддръжката на вагоните, тъй като само четирима техници обслужват новите 76 вагона.
До края на следващата седмица се очаква и последната партида от 19 германски вагона да пристигнат у нас. Скоро ще бъде въведена и нова билетна система, която ще замени хартиените билети.
"Нашето желание е наистина да ги движим, да задоволим интереса на хората към тези два влака с тези вагони, част от вагоните прехвърлиха пробега за профилактика. А като не направите профилактиката на едно нещо навреме, ако щете и на обикновен климатик, филтрите, ако не ги изчистите навреме, той започва да работи по друг начин", поясни инж. Венцислав Славков, изп. директор на БДЖ "Пътнически превози".