ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
"Мяра": 46,9% подкрепа за двойката...
Чете се за: 01:07 мин.
Шефът на „Автомагистрали“ е подал оставка
Чете се за: 01:52 мин.
В насрещното на АМ "Европа" – шофьор...
Чете се за: 01:02 мин.
Серия от бомбени заплахи в страната: Евакуирани са детски...
Чете се за: 04:25 мин.
Голямото завръщане на "Под прикритие" –...
Чете се за: 06:52 мин.
Полицейска акция в УМБАЛ „Св. Георги“ в...
Чете се за: 03:47 мин.
Испанският премиер Педро Санчес обяви предсрочни...
Чете се за: 03:17 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Депутатите приеха промени в Закона за данъците на физическите лица

Чете се за: 02:22 мин.
У нас
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Скандал в парламента при гласуване на Закона за данъците върху доходите на физическите лица - второ гласуване, след като не бе допуснато за обсъждане и гласуване предложение на БСП да не се облагат доходите на младите хора до 26 години.

Вижте и още във включването на Николай Минков.

Данъчни облекчения могат да ползват деца и деца с увреждания, на които са починали през данъчната година родител и при условие, че съответно другият приемен родител, близък или роднина няма да ползва данъчното облекчение за съответната данъчна година.

В тези случаи се предвижда прилагането да бъде чрез подаване на годишна данъчна декларация за починалото лице от страна на наследниците по закон или по завещание, както и заветниците или законните им представители. Това реши парламентът, приемайки на второ четене промени в Закона за данъците на физическите лица.

Предлага се създаването на прецизираща преходна уредба, свързана със създадения ред за авансово ползване на данъчните облекчения за деца и за деца с увреждания за 2022 г. Доколкото данъчните облекчения се ползват до размера на сумата от годишните данъчни основи, то действащите разпоредби, касаещи определянето на годишния размер на данъка от страна на работодателя и удържането или възстановяването на съответните суми, както и определянето на данъка върху годишната данъчна основа за доходи от трудови правоотношения в определени случаи, в които се подава годишна данъчна декларация, не могат да бъдат приложени по досегашния ред за всички случаи.

С промяната се създава уредба, гарантираща коректното изчисляване във всички случаи на съответните суми, които следва да се възстановят или удържат от лицата при определяне от страна на работодателя на годишния данък.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image