НОВИНИ

ДСБ: В кабинета "Главчев 2" има нови бомби, заложени от Пеевски

От ДСБ излязоха с позиция по повод новия служебен кабинет.

българия обсъжда предложението дсб технически кабинет третия мандат
Снимка: БТА/Архив
bnt avatar logo
от БНТ
19:15, 26.08.2024
Чете се за: 04:07 мин.
У нас
Слушай новината

От ДСБ излязоха с позиция по повод новия служебен кабинет. От партията коментират, че има нови бомби, заложени от Пеевски, в кабинета "Главчев 2".

"Днес г-н Главчев обяви състава на новия-стар, служебен кабинет, а президентът Радев прие списъка. Калин Стоянов няма да е повече министър на вътрешните работи- очаквано след като се превърна в тежест. Който го назначи, той го и уволнява. Това уволнение не е отговор на основателните критики на ДСБ и нашите коалиционни партньори относно работата на г-н Стоянов, а демонстрация на това кой наистина управлява служебния премиер. Ярко доказателство за това, че политико- икономическият тандем Борисов- Пеевски продължава да действа в синхрон и в своя угода, е предложената за министър на транспорта г- жа Красимира Стоянова. Като дългогодишен служител в министерството тя е добре позната със създадената от нея мрежа от назначения в самото министрество, в държавни агенции и свързани търговски дружества. Публично известни са близките ѝ и дългогодишни връзки със самия Пеевски, братя Домусчиеви, ТИМ и други олигарски, както и с председателя на Върховен административен съд, където е съдия нейната сестра - г- жа Камелия Стоянова", посочват от партията.


От ДСБ отбелязват, че следят с все по-нарастваща тревога действията на досегашните министри на транспорта по отношения на развитието на железопътния транспорт в България. Според партията липсата на ясна и дългосрочна визия за развитие на сектора и работата на парче превръща железниците в златна кокошка за малцина, вместо в адекватна, модерна и бърза мрежа за придвижване на хора и стоки.

"Оценяваме предложението на г- жа Стоянова за поста не като решение, а като част от проблема в сектора. В края на тази година изтича договорът на БДЖ за ЖП превозвач. Към момента над 200 мил лева е сумата, която се разпределя като годишна субсидия и компенсация за липсата на достатъчно пътници. Обстоятелството, че не се планира и инвестира в повече качество и достъпност на услугата, вместо да се отчитат загуби и плащат компенсации, е доказателство за умишленото подтискане на промените в железниците. От предприетите, или по-скоро непредприетите в Министерство на транспорта до момента действия, е ясно, че целта е да се отложи процедурата за подписване на нов договор за ЖП превозвач с до 2 години – чрез регламентираната т.нар. „спешна мярка”, пише още в позицията на ДСБ.

От партията заявиха, че единствено“пазарният принцип” следва да е водещ при определянето на превозвача на пътници в страната.

"Защо тогава още сега не започне нова, прозрачна процедура с широк кръг от заинтересовани лица, които да предложат качество на услугата, което всички ние заслужаваме? Кой се е подготвил за пореден път да се храни на държавната трапеза, а сметката да платим всички ние българските граждани? Дава ли това бавене “отсрочка” на “нашите фирми, за да могат да участват в процедурата? И това поредната процедура с ясен победител ли е? Това са въпросите, на които г-жа Стоянова трябва да даде отговор, не с думите, а с делата си. Това са въпросите, на които ние от ДСБ ще търсим отговор, защото общите ни пари трябва да подобряват качеството ни на живот, а не да се ползват за обогатяването на малцина", пише в позицията.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Черно море ще продължи да залага на свой юноша
Черно море ще продължи да залага на свой юноша
Втори пореден успех на световното първенство за волейболните национали на България до 17 г.
Втори пореден успех на световното първенство за волейболните национали на България до 17 г.