Почти двойно увеличение на броя на жалбите в туристическия сектор. В студиото на сутрешния ни блок председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обясни, че основните жалби са свързани с отменени почивки около пандемията.
Страхът от COVID-19 отказа много българи от почивките си в чужбина през лятото. Много от сънародниците ни са заплатили капаро още миналата годината. Част от туроператори възстановяват сумата на клиентите си, но по думите им хотелите в чужбина отказват да върната парите на агенциите.
Златка Илиева, туроператор: Клиентите си ги искат парите, ние в случаите, когато сме туроператори, предпочетохме да върнем изцяло внесеното капаро на туристите, особено за почивките в Турция. Много сме затруднени, буквално агонизираме, бих казала, защото наистина положението е много тежко".
Много от хотелите в страната се възползват от правото си при отменено пътуване заради пандемията от коронавирус да върнат парите в срок от 12 месеца или под формата на ваучер за следващия сезон.
Давид Сукнаров: „Миналогодишната мярка за възстановяване на сумата до 14 дни, този летен сезон, би довело до фалит много то хотелите в Слънчев бряг".
Пламен Копчев: „Много хотели не отвориха, може би 70% не отвори, а които отвориха са пълни с по 20-30%".
Промените от август, които удължават срока за връщане на пари от отменени резервации разгневиха хора и драстично нараснали жалбите до Комисията за защита на потребителите.
Димитър Маргаритов, председател на КЗП: „Естествено хората са притеснени, те са планирали своите пътувания, заплатили са суми, понякога доста сериозни, особено когато става дума за пътуване в чужбина".
КЗП призовават, че удачен вариант е потребителите да приемат ваучер за заместваща почивка във времето.