ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

ЕК разследва "Мета" за политическата реклама преди евроизборите

Чете се за: 03:00 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Европейската комисия започна разследване на технологичния гигант "Мета", който е собственик на Фейсбук и Инстаграм. Опасенията са, че мерките, които компанията предприема преди европейските избори, не са достатъчни, за да предотврати дезинформацията и нерегламентираното политическо влияние.

      Брюксел ще проверява дали "Мета" спазва приетия през февруари Акт за цифровите услуги в Съюза. Неговата цел е да направи онлайн средата по-безопасна и прозрачна.

      Социалните медии играят ключова роля в кампанията за европейските избори, която набира скорост. Брюксел се притеснява от разпространението на руска дезинформация чрез реклами, от липсата на прозрачност на политическото съдържание, както и на ефективен инструмент за наблюдение.

      "Започнахме официална процедура срещу "Мета", доставчика на Фейсбук и Инстаграм, за да преценим дали компанията е нарушила Акта на ЕС за цифровите услуги. Четири са основните области, върху които ще се съсредоточим. Първата е свързана със заблуждаващата реклама и дезинформацията. Подозренията ни тук са, че "Мета" не спазва задълженията си да се справи с разпространението на подвеждащи реклами, кампании за дезинформация и координирани действия в целия Европейски съюз", каза Йоханес Барке - говорител на ЕК.

      Еврокомисията ще проверява и дали политическата реклама във Фейсбук и Инстаграм е прозрачна и ясно обозначена. Според експертите на Брюксел "Мета" е в процес на премахване на инструмента си за публична информация (CrowdTangle), който дава възможност на журналистите и гражданите да следят изборните процеси в различните държави в реално време.

      Комисията подозира, че не работи добре и механизмът за уведомяване на "Мета", който позволява на ползвателите да уведомяват за наличието на незаконно съдържание. Смята се, че компанията не е въвела ефективна вътрешна система за разглеждане на жалбите срещу взети решения за модериране на съдържание.

      Не е ясно колко дълго ще продължи процедурата срещу "Мета". Еврокомисията вече е поискала допълнителна информация от гиганта, предвидени са проверки и интервюта.

      Ако всички подозрения бъдат доказани, това ще означава, че "Мета" е нарушила общо 13 члена от Акта за цифровите услуги и това може да доведе до високи глоби, до 6% от световния годишен оборот на гиганта, което възлиза на приблизително 7,5 милиарда евро.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?