НОВИНИ

Експерти: Никаква мантинела не е могла да спре тира на АМ "Тракия"

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
08:19, 14.07.2020
Чете се за: 01:19 мин.
У нас

След катастрофата на АМ "Тракия" - какво е състоянието на мантинелата, проблемен ли е пътният участък, каква е причината за пътния инцидент - темата коментирахме в Сутрешния блок на БНТ с инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", и доц. Димитър Илиев, автомобилен състезател.

Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство, посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система.

Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени". Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.

Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна. Изключително важно е да има толерантност на пътя.

"На пътя животът е с предимство", каза той.

Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа. Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно.

По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Пламен Димитров, президент на КНСБ: Властта да чуе площада
Пламен Димитров, президент на КНСБ: Властта да чуе площада
Подменят мантинелата на мястото на тежката катастрофа на АМ "Тракия"
Подменят мантинелата на мястото на тежката катастрофа на АМ "Тракия"