Край на уикендите без адреналин и високи скорости. Формула 1 се завръща, а новият сезон дава заявка да бъде повече от интригуващ. Обещания за конкуренция, каквато през последните години по-скоро липсваше.
Възможно ли е Макс Верстапен да бъде детрониран от върха? Ще повтори ли Макларън историческия си триумф и световната титла при конструкторите от миналия сезон? Къде се намира Ферари в цялото уравнение и може ли 7-кратният световен шампион Люис Хамилтън да се окаже коза в ръкава на „черните кончета“ към така бленуваните трофеи? Ще потъне ли Карлос Сайнц с новия си тим Уилямс? Обещаваме ви в хода на сезона да следим всичко това.
Но преди това – какво е новото през 2025-а?
Натовареният „трансферен“ прозорец във Формула 1
Само два отбора стартират сезона, запазвайки и двамата си пилоти от предходния – Макларън (Ландо Норис и Оскар Пиастри) и Астън Мартин (Фернандо Алонсо и Ланс Строл).
Ферари замени Карлос Сайнц с легендарния ветеран и 7-кратен световен шампион Люис Хамилтън. Шарл Льоклер запази мястото си в Скудерията.
Присъствието на 4-кратния световен шампион в Ред Бул Макс Верстапен разбира се е без коментар, но Серхио Перез отстъпи мястото си на младока Лиъм Лоусън.
В Мерцедес овакантеното място на Люис Хамилтън зае Андреа Кими Антонели, който ще си партнира с Джордж Ръсел.
Уилямс се оказа големият печеливш от сделката между Хамилтън и Ферари и се сдоби с опитния Карлос Сайнц. Испанецът ще действа редом до Алекс Албън.
Юки Цунода все по-убедително влиза в ролята на ветеран в тима на РБ, а мечтата му да дебютира за първия отбор на Ред Бул изглежда все повече като мираж. Негов съотборник през този сезон ще бъде дебютантът Исак Хаджар от Франция.
В Алпин изневериха на френската линия и разделиха дуото от миналия сезон – до Пиер Гасли застава австралиецът Джак Дуън, за когото това ще е дебютен сезон във Формула 1.
Отхвърлен от Алпин Естебан Окон намери свободна седалка в Хаас, където ще си партнира с Оливър Берман.
В Кик Заубер Нико Хюлкенберг ще наставлява друг дебютант – бразилецът Габриел Бартолето.
Равносметката от всички „трансфери“ е отсъствието на Серхио Перез, Валтери Ботас, Гуаню Джоу и Кевин Магнусен, които не успяха да си осигурят нови договори.
Състезанията
24 кръга. В 21 държави. Същите от миналата година. Или иначе казано в календара за световния шампионат не ни очакват никакви изненади.
Спринтовите състезания са 6 – Китай, Маями, Белгия, Остин (САЩ), Бразилия и Катар. Промяната тук идва от присъствието на пистата „Спа“, която се завръща като домакин на спринт за първи път от 2023г.
Промяна в правилата
Без точка за най-бърза обиколка. В досегашните сезони пилотът с най-добро време, попаднал в Топ 10 на крайното подреждане, се ползваше и от допълнителна точка. Нещо, което ФИА реши да премахне.
Още любопитни истории от Формула 1: