ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Французин популяризира българския винен сорт мавруд

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:32 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Да популяризира традиционния български сорт мавруд като запазена марка за България - с тази задача се е захванал един французин у нас. Преди години Гий Лабейри избира да живее в Ново село край Пловдив, където създава голям лозов масив само от мавруд. Французинът има свое разбиране как държавата може да помогне на туристическия бранш.

      Повече от 10 години Гий Лабейри организира винени турове за французи, за да има показва красотата на България, която е избрал за втора родина. Ковид пандемията обаче спира потока от хора край шатото в покрайнините на Ново село. Надявал се, че това лято групите ще се завърнат.

      "Очаквахме една добра година, но войната започна заради погрешното представяне на истинската ситуация във Франция, хората мислят, че ние сме близо до Украйна и по Черноморието падат бомби затова и тази година французите няма да дойдат тук, в България. Това е катастрофа", каза Ги Лабейри.

      За да оцелее бизнесът, двойката се ориентира към местните туристи. Според Гий Лабейри българите започват да преоткриват страната като посещават по-малките населени места. Наблюденията му са, че 70% от хората нямат познания за вината.

      "За мен маврудът е гроздето на България. Правителството помага по някакъв начин, но не достатъчно. Дори не става въпрос за пари. Трябва да се направи стратегия и мисля, че това ще бъде най-доброто решение в перспектива. Ние трябва да изберем едно-две неща, които да промотираме, а не като цяло дестинацията България. Например, винен туризъм, балнео и спа туризъм", каза Ги Лабейри.

      Скъпите цени на горивата пък са пречка пред хората да пътуват на по-дълги ваканции. Затова туристическите агенции могат да се преориентират към бавния туризъм, свързан с преживявания и дегустации на вино и местни храни, смята французинът.

      Репортер: Мариела Хубинова

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?