НОВИНИ

Французин стоя 2,5 часа в лед за борба срещу рака

Мартин Гицов
от Мартин Гицов
20:46, 20.12.2020
Чете се за: 00:55 мин.
Още
Снимка:
Слушай новината

Какво е чувството да останеш 2 часа, 35 минути и 43 секунди в кабина, пълна с лед - това знае само един човек в света - 34-годишен французин, който постави световния рекорд. А ако се питате кому е нужно това геройство - отговорът е - има благородна кауза - набиране на средства за борба с рака при децата.

Французинът остана в плексигласова кабина пълна с тон и половина лед 40 минути повече от предишния рекорд, поставен от кореец. За подвига в спортна зала във Ватрело, Северна Франция, Ромен Вандандорп е тренирал две години.

Започнал от джакузи със студена вода, последвал престой във фризер и накрая в сняг в Шамони във френските Алпи. Всеки може да даде по едно евро за всяка минута прекарана от Ромен под леда, обяви асоциацията, която събира средства за борба с тумори при децата. Болестта е отнела живота на бащата и на племенницата на рекордьора - малката Огюстин, на която е наречена благотворителната асоциация.

"Всичко започна при срещата ми с Огюстин, която почина внезапно от мозъчен тумор. Това силно ме разгневи и определено ми подейства като спусък. Има и научна стойност - измерване как тялото се адаптира в екстремни условия като студ. Личният аспект е уталожването на гнева ми в процеса на подготовката", разкри Ромен Вандандорп - здравен работник.

За две години от създаването си асоциацията на името на Огюстин е събрала 218 хиляди евро. Целта на Ромен е да покаже, че нервно-когнитивните техники, които използва за борба със студа, превъзмогват слабостта на тялото. Така, като се деблокират възможностите на мозъка, може да се открият нови начини за лечение на деца с мозъчен тумор.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
РНК ваксините - пробив на РНК терапиите в медицината
РНК ваксините - пробив на РНК терапиите в медицината
Спазват ли се мерките в големите вериги магазини?
Спазват ли се мерките в големите вериги магазини?