ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Изграждаме буферни паркинги край трите линии на метрото, каза зам.-кметът на София по транспорт

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:45 мин.
У нас

Обмислят се различни варианти за реформирането на синята зона

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност 0:00
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Ще отнеме време да се реформира градската мобилност, защото положението, което заварваме не е добро. Това коментира в "Денят започва" зам.-кметът по транспорт и градска мобилност на София Илиян Павлов.

      Той посочи, че с новия бюджет за транспорта ще има средства за всичките му направления. От 7 май се пуска нова трамвайна линия, а нископодови, климатизирани трамваи ще вървят по линия 6. Цената на билета няма да се увеличава.

      "Трябва да се работи за по-бърз и по-удобен градски транспорт, за да привлечем повече пътници", посочи Павлов.

      В момента парите от платено паркиране отиват обратно в бюджета, обясни той.

      "Тази година заложихме доста милиони за изграждането на нови паркинги, ще се строят буферни паркинги на трите линии на метрото. Имаме бюджет, който ще използваме за проектирането на 15 монтажни паркинги в кварталите. Буферните паркинги вървят успоредно със строежа на метрото".

      В правомощията на Столичния общински съвет е дали да въведе синя зона и в неделя - Павлов е на мнение, че правилата са остарели и неефективни.

      "Прекъсването на зоната в неделя затормозява живеещите в центъра на София. Също така зоната работи до прекалено рано вечер. Обсъждат се различни идеи, но всички те варират по западен модел, който показва правилните стъпки тази зона да се реформира".

      Той коментира и ремонта на бул. "Патриарх Евтимий" - посочи, че в момента той се използва на 100% от автомобили, а с изграждането на велоалея и бус лента ще бъдат включени всички участници в движението.

      "Създавайки алтернатива за хората, които отиват с кола в центъра, всъщност помагаме на жителите в центъра, тъй като това ще намали трафика и ще освободи повече паркоместа за тях".

      Павлов обясни, че загубата на паркоместа по булеварда ще е минимална, като ще бъде отворен буферен паркинг на Центъра за градска мобилност. Обмислят се и варианти за още паркоместа около стадион "Васил Левски".

      Вижте целия разговор във видеото

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?