Общински съветници от "Спаси София" предлагат синя зона в столицата да има и в неделя. Освен това, те предвиждат удължаване на времетраенето ѝ с един час - до 21:00 часа. Предстои изграждането на бус лента и велоалея по бул. "Патриарх Евтимий", но паркирането в района се запазва.
Работата на синята зона с един час повече ще осигури повече свободни места за паркиране на хората, които живеят в център. Предвиждат се и обособени отсечки или улици само за тях.
Андрей Зографски - зам. председател на транспортната комисия, "Спаси София": "В неделя също така да важи зоната, защото целият град се изсипва точно в центъра на града, да презонираме и окрупним подзоните, за да може живущите да са по-гъвкави в търсенето на паркоместа, както и да коригираме работното време."
Предвижда се и въвеждане на червена зона, която ще важи само за живущите в съответната територия. Има предложение и за ограничаване на служебните места.
Трайчо Трайков, кмет на район "Средец": "Това са част от зоните за платено паркиране, които в определени часове от деня са резервирани само за коли и резиденти с годишен абонамент за паркиране."
Част от жителите на столицата одобряват решението, за други - това е пречка:
- Ще има много недоволни естествено заради повишаване на цената на паркиране.
- Една такава евентуална зона ще бъде много удобна за хората, които преминават през центъра за няколко часа.
- Мисля, че един ден от седмицата е хубаво да остане безплатно.
- За мен няма значение,защото така или иначе няма къде да се спира.
Две остават платната за движение по бул. "Патриарх Евтимий", като към тях ще се обособи и бус лента, за по-бърз градски транспорт. Трансформация има и за другите участници в движението.
Димитър Петков: "В момента в центъра на София велоалеите са разпокъсани и неизползваеми, а с изграждането на тази велоалея ще свържем седем от съществуващите алеи в единна мрежа."
Андрей Зографски, зам.-председател на Комисията по транспорт: "Никъде в нито един участък не се премахва изцяло паркирането, както това се случи на булевард "Васил Левски", а напротив, предвиждаме максимално запазване на местата и компесаторно удвояване на местата по бул. "Витоша".
За пешеходците се предвижда изграждането на нови пешеходни пътеки, които ще са бъдат по-обезопасени. А велоалеята на НДК ще бъде свалена на пътното платно, за да не се стига до инциденти.