Измама с името на "Български пощи": Стотици потребители са получили фалшиви мейли

Боряна Черганова
от Боряна Черганова
08:57, 01.12.2020
Чете се за: 00:36 мин.
Общество

Стотици потребители на услугите на пощите са получили писмо с фалшива информация за неполучена пратка, заради неплатено мито. Получателите на писмото са заплашени, че ако не платят, ще им се начислява такса.

Деян Дънешки, главен изпълнителен директор на "Български пощи" ЕАД, разказа за "Денят започва", че техни клиенти получават имейли с логото на "Български пощи", в които се подканят да заплатят определена сума, тъй като пратката до тях подлежи на обмитяване. Прилагат се линкове, на които клиентите да си предоставят личните данни - банкови сметки.

Няма дистанционно изискване за информация, която клиентите да предоставят, предупреди той. Няма и възможност да се иска допълнително заплащане, тъй като пратката е платена от подателя.

"Всичко, което правим като инициативи, е описано на нашия сайт. Трябва да внимават какъв е домейнът, от който са изпратени съобщенията до тях", допълни Деян Дънешки.

Хората трябва да знаят, че всичко, което изглежда лесно и достъпно, крие висок риск, каза още главният изпълнителен директор на "Български пощи" ЕАД.

Гледайте още теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Възможно е тестването за ХИВ в домашни условия у нас
Възможно е тестването за ХИВ в домашни условия у нас
Защо е отказано лечение на 22-годишно момиче, чакащо трансплантация?
Защо е отказано лечение на 22-годишно момиче, чакащо трансплантация?