Другият пострадал е главен инженер на жп секцията, който е настанен в болница
This is a modal window.
Все още не са ясни причините за инцидента, при който човек загина, а друг беше ранен на жп линията между гарите Телиш и Горни Дъбник. Тежкият инцидент е станал снощи по време на ремонт на железния път. По непотвърдена информация, загиналият мъж е бил технически ръководител. Пострадалият е главен инженер на жп секцията.
Специализирана машина за ремонти по железния път е била ситуирана на мястото, където е трябвало да бъде извършен ремонтът снощи около 22:00 часа. Тя спира там и трябвало да започне да работи от вътрешната страна на железен път №2. На съседните релси е слязъл техническият ръководител, а след него е слязъл и главния инженер на секцията. В този момент по съседния път №2 преминава бързия влак със скорост от около 110 км/ч. Помита техническия ръководител, който загива на място.
"Спира на мястото, от където трябва да започне да работи и от вътрешната страна към път №2 слиза техническият ръководител, след него и главният инженер на жп секцията. Но в този момент по съседния път №2 преминава бърз влак със скорост около 110 км/ч. Помита техническия ръководител, убива го. В следствие на удара локомотивният машинист предприема бързо спиране. Влакът спира на около 700-800 метра от мястото на удара. Вторият човек е леко завъртян от въздушната струя, повлечен, но е жив, адекватен, с охлузвания и натъртвания и е на лечение в болницата в Плевен", обясни инж. Бойчо Скробански от Националния борд за разследване на произшествия в жп транспорта.
В момента на гарата в Горни Дъбник има доста от служителите, които желаят да коментират случилото се. Голяма част от жителите работят там. По думите им, това е една отсечка, в която бързите влакове се движат с много висока скорост.
Альоша Рачев – жител на Горни Дъбник: "Не го познаваме лично човека, но има много работници от Горни Дъбник, които работят там. Трагично е да идеш на работа и по този начин да приключи работния ден."
Ирина Рачева – жител на Горни Дъбник: "Имаме приятели, познати, които работят там. Трябва да се взимат някакви мерки."
По разпореждане на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков от днес започва проверка на организацията на дейностите в НКЖИ. В обхвата на одита се включват финансовото управление, контрол на компанията, системите за управление на безопасността, както и процедурите за безопасни и здравословни условия на труд. Повод за това са зачестилите жп инциденти. Срокът на този одит е до 19 юни.
Вижте повече в прякото включване на Зорница Илиева