"След сериозна и детайлна проверка за състоянието на БДЖ - пътнически и товарни превози, включително и на "Холдинг БДЖ", се оказа, че пътническите влакове и локомотивите са в трагично състояние", заяви в "Денят започва" Красимир Папукчийски, заместник-министър на транспорта и съобщенията.
Той даде пример с новите локомотиви от миналата година. 50% от тях вече са негодни за експлоатация поради това, че не са уточнени договорните отношения между доставчика "Сименс" и БДЖ от гледна точка на следгаранционното обслужване.
Според Папукчийски мерките за БДЖ, взети от предишното правителство, не са достатъчни.
"Но има една положителна мярка, а именно намаляване на инфраструктурните такси за достъп до железопътната инфраструктура. Това даде възможността на голяма част от превозвачите да бъдат по-рентабилни и конкурентоспособни на пазара за транспортната услуга. Но това не е мярката, която ще доведе до подобряване на състоянието на БДЖ", допълни Красимир Папукчийски.
По думите му сливането на пътническите и товарните превози в една обща компания е само документално.
Вижте целия разговор във видеото.
Гледайте повече теми от "Денят започва"
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
Трима души загинаха при жестока катастрофа край Пловдив, 7-годишно дете е с опасност за живота (СНИМКИ)
Продължават дипломатическите совалки по предложения от САЩ план за край на войната в Украйна
Светещ обект и силен тътен над Синеморец – жители разказват за необичайно нощно явление