ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Производството на коли по времето на ковид: Отговарят ли автомобилите на официалните характеристики?

Чете се за: 03:27 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Възможно ли е коли, които са произведени по време на ковид пандемията, да не отговарят на официалните характеристики. През последните 4 години индустрията пострада от недостиг на чипове и други компоненти. Дали обаче това е довело и до занижено качество и потърпевши ли са българските шофьори?

      Ковид пандемията, а впоследствие и войната в Украйна, създаде поредица от предизвикателства за автомобилната индустрия и нейните клиенти.

      "През ковид пандемията липсваха много агрегати и части за автомобили. Знаете, че те се произвеждат в държави, които бяха засегнати от ковид пандемията", каза Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

      "Украйна е един от най-големите доставчици в Европа на кабелни снопове. Почти със старта на войната, 2 - 3 седмици след това се наруши производството", заяви Нестор Несторов от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.

      Клиентите в Европа обаче не са получили по-малко за парите си, обясняват от бранша.

      "Имахме сериозни проблеми с наличностите по-скоро като обеми, нямахме проблеми със самите автомобили. Естествено, имаше определени компоненти, които липсваха, но те по-скоро бяха от областта на комфорт, функционалност", подчерта Нестор Несторов, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители, бранд мениджър на автомобилна компания.

      "Това, което производителите направиха, това е друга важна стъпка и се нарича редуциране на комплексността. Това означава, че ако в един автомобил, в който преди 10 години сте можели да си поръчате автомобила и да си изберете от каталог с допълнително оборудване - примерно 100 опции, в момента има само 30 и те могат да се комбинират една с друга."

      На практика това означава, че ако преди 10 години клиент е можел да избира от каталог от 100 различни екстри, то сега допълнителното оборудване е сведено до 30 и то само комбинирани в пакет.

      Новините от автомобилния сектор обаче са добри. Данните за първите 6 месеца на тази година показват ръст от близо 31% в регистрираните нови коли. Причината - нормализирането на производството през средата на миналата година и доставянето на коли поръчани преди това.

      "Този обем на поръчани автомобили беше доставен в България и съответно издаден към крайните потребители. Този обем автомобили влиза в момента като нови регистрации в статистиката", посочи Нестор Несторов.

      На вторичния пазар доставките са нормални.

      "Пазарът е в застой - не се вдигат цените. Очаквам полека-лека да има и едно намаляване на цените в дългосрочен план", каза Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

      На пазара на нови автомобили търсенето се запазва на добро ниво. Налични са и промоционални условия.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?