 
                     
                     
                    Възможно ли е коли, които са произведени по време на ковид пандемията, да не отговарят на официалните характеристики. През последните 4 години индустрията пострада от недостиг на чипове и други компоненти. Дали обаче това е довело и до занижено качество и потърпевши ли са българските шофьори?
Ковид пандемията, а впоследствие и войната в Украйна, създаде поредица от предизвикателства за автомобилната индустрия и нейните клиенти.

"През ковид пандемията липсваха много агрегати и части за автомобили. Знаете, че те се произвеждат в държави, които бяха засегнати от ковид пандемията", каза Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
"Украйна е един от най-големите доставчици в Европа на кабелни снопове. Почти със старта на войната, 2 - 3 седмици след това се наруши производството", заяви Нестор Несторов от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.
Клиентите в Европа обаче не са получили по-малко за парите си, обясняват от бранша.
"Имахме сериозни проблеми с наличностите по-скоро като обеми, нямахме проблеми със самите автомобили. Естествено, имаше определени компоненти, които липсваха, но те по-скоро бяха от областта на комфорт, функционалност", подчерта Нестор Несторов, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители, бранд мениджър на автомобилна компания.
"Това, което производителите направиха, това е друга важна стъпка и се нарича редуциране на комплексността. Това означава, че ако в един автомобил, в който преди 10 години сте можели да си поръчате автомобила и да си изберете от каталог с допълнително оборудване - примерно 100 опции, в момента има само 30 и те могат да се комбинират една с друга."
На практика това означава, че ако преди 10 години клиент е можел да избира от каталог от 100 различни екстри, то сега допълнителното оборудване е сведено до 30 и то само комбинирани в пакет.

Новините от автомобилния сектор обаче са добри. Данните за първите 6 месеца на тази година показват ръст от близо 31% в регистрираните нови коли. Причината - нормализирането на производството през средата на миналата година и доставянето на коли поръчани преди това.
"Този обем на поръчани автомобили беше доставен в България и съответно издаден към крайните потребители. Този обем автомобили влиза в момента като нови регистрации в статистиката", посочи Нестор Несторов.
На вторичния пазар доставките са нормални.
"Пазарът е в застой - не се вдигат цените. Очаквам полека-лека да има и едно намаляване на цените в дългосрочен план", каза Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
На пазара на нови автомобили търсенето се запазва на добро ниво. Налични са и промоционални условия.
 "Лукойл" продава чуждестранните си активи на "Гънвор", рафинерията в Бургас е част от офертата за сделката
                                            
                    
                        "Лукойл" продава чуждестранните си активи на "Гънвор", рафинерията в Бургас е част от офертата за сделката
                    
                     България и "Райнметал" подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
                                            
                    
                        България и "Райнметал" подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
                    
                     Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени
                                            
                    
                        Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени