Най-вероятно е можело да бъде предотвратена вчерашната верижна катастрофа на магистрала "Струма". Но това е обвързано с т.нар. подход безопасна система, заяви Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.
"Той предвижда от една страна да работим върху поведението на водачите. Да работим така че водачите да познават много повече и да знаят по-правилно какво трябва да е тяхното поведение при такива метеорологични условия, дори отговорно да вземат решение, че е по-добре да не пътуват. От другата страна е работата на институциите, които трябва да известяват и да поддържат пътните знаци в годност и които трябва да се погрижат за това какво означават тези знаци", коментира Диана Русинова.
Хубаво е водачите да използват фарове за мъгла. Мъглата и намалената видимост не е явление, което се случва само в България, каза още тя.
Русинова припомни, че след дълги дискусии и работа на една междуведомствена работна група февруари 2020 година е бил възприет нов знак, който предупреждава водачите, че навлизат в участък с намалена видимост.
Електроните табла са регулирани в Наредба 18 като употреба, а предупредителният знак също е регулиран като употреба и може да се използва в случаите, предвидени от Наредба 18.
Знакът е от група "А" - внимание. Използва се временно на платното за движение. Обнародван е в Държавен вестник и е в сила от 14 февруари 2020 г. Представлява триъгълен знак на жълт фон, на който има черти, които имитират намалената видимост и част от автомобил.
На същата дата са въведени още няколко знака. Знак за задръстване и предупреждение за катастрофа, припомни още Русинова.
Гледайте още теми от "Денят започва"
Румен Радев: „Движение Трети март“ няма нищо общо с мен и с президентската институция
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Засилен интерес: 2600 кандидати са се явили на конкурс за 400 места в "Гранична полиция"
Рекордна цена на златото на фона на нестабилния геополитически климат