ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Синята зона в София с нови правила. Ще ги приеме ли СОС?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:45 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Столичният общински съвет ще обсъжда както увеличаване на зоните за платено паркиране, известни като "синя" и "зелена", така и удължаване на работното им време. Обсъждат се и нови правила за паркирането "служебен абонамент". Спор в съвета предизвика зоната за паркиране около сградата на парламента.

      В студиото на "Денят започва" горещата тема коментираха общинските съветници Зафир Зарков от ГЕРБ-СДС - заместник-председател на транспортната комисия в СОС, и членовете на комисията - Иван Таков от БСП и Симеон Ставрев от "Демократична България".

      "В Европа и по света се прилагат тези мерки, защото са ясни техните цели в големите градове - намаляване на трафик, намаляване на натиска от автомобили към централните градски части, подобряване качеството на въздуха", отбеляза Зафир Зарков.

      По думите му от експертна гледна точка акцентите са два - от една страна са мерки, които са рестриктивните, но са важни, а от друга е развитието на градския транспорт като естествена алтернатива за хората да се придвижват в големия град.

      "Това решение не е консенсусно и групата на БСП никога не е подкрепяла безцелното увеличаване и разширяване на зоните. В момента повече от 3/4 от зелената зона ще стане синя. Това звучи единствено и само като връзване на балансите в транспорта, защото пострадаха сериозно от кризата през миналата и тази година", реагира Иван Таков.

      Според него така не се решават локалните проблеми, а се местят от квартал в квартал.

      "Не е целта да направим от София един голям платен паркинг. Трябва да се изграждат паркинги", подчерта той.

      За Симеон Ставрев не се налага удължаване на работното време на синята зона, нито нейното разширяване.

      "Основният проблем е, че управляващите от ГЕРБ и ВМРО искат да направят поредния косвен данък за софиянци. Реално Центърът за градска мобилност ще съберат още 6 - 10 млн. лева. Въпросът е защо ЦГМ вкарва през следващите години 100 млн. лева в нова тинк-тинк система", запита той.

      Какво още дискутираха гостите в студиото вижте във видеото.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?