Общинските съветници приеха предложението на Ваня Григорова от "БСП за България" и на Карлос Контрера от ВМРО да бъдат спрени линии N3 и N4 на нощния градски транспорт, а другите две - N1 и N2 да обслужват пътници само в петък и събота.
Преди началото на днешното заседание на Столичния общински съвет Ваня Григорова заяви, че линии N3 и N4 се движат празни от 23:30 до 04:00 часа, а на този фон се режат автобуси от дневния градски транспорт. Тя даде за пример линия 72.
"Нощният транспорт е недоносеното дете на "Спаси София" и напълно разбирам нежеланието на родителя да признае, че детето му има недъзи, но докато не го признае няма как въпросното дете да мине през терапия, лечение и да укрепне и да продължи да израства", каза Григорова.
Минути, след като предложението беше прието, Борис Бонев от ПП-ДБ-"Спаси София" написа в профила си във Фейсбук, че с гласовете на ГЕРБ, БСП, ИТН, Синя София и отцепници нощният транспорт е приключен.
"Въпреки всички аргументи, въпреки данните, въпреки примерите и въпреки безпрецедентния брой писма от граждани в подкрепа на нощния транспорт (над 400 за два дни), това ретроградно мнозинство реши да спре услуга в полза на хората", се казва в публикацията на Бонев.
Той обаче заяви, че няма да се откажат и нощен транспорт все пак ще има.
"Не знам кога, но ще го има", пише Бонев.
Отново във Фейсбук общинският съветник от ГЕРБ Антон Хекимян написа, че темата за градския транспорт е силно преувеличена от страна на ПП-ДБ-Спаси София.
“Устойчивите решения са важни за развитието на града ни. За една година вече знам - ако "спасителите" изпадат в истерии - използват случая, за да прикрият провала на управлението си”, пише Хекимян.
Той допълва, че в градския транспорт няма достатъчно шофьори.
“Този проблем стремглаво расте през изминалата година по времето на Бонев и Терзиев”, пише още Хекимян.
Хекимян твърди, че по все повече линии се пропускат курсове през деня, защото отново не достигат шофьори.