Граждани протестираха срещу предстоящото изграждането на велоалея по пътното платно на бул. "Патриарх Евтимий". Те настояват велоалеята да е на тротоара. Събрали са над 800 подписа. Един от организаторите е Иво Дошев.
Иво Дошев, организатор: Хората, които го предлагат, не са го обмислили по никакъв начин, на тротоарите на бул. "Патриах Евтимий" има достатъчно място за велоалеи, така че не е необходимо те да са на пътното платно. Велосипедите, както и тролеите, харчат 0% емисии, автомобилите, които ще бъдат със затруднено движение заради факта, че от три лените ще станат две, харчат много вредни емисии, което е предпоставка за по-мръсен въздух, по-лошо качество на живот, допълнително създаване на изкуствен трафик и още повече задръствания заради липсата на паркоместа.
БНТ: Т.е. тука въобще не искате да има велоалея?-Е, една велоалея може, но това значи че задръстват цялото движение, ще има повече мръсен въздух, аз не знам как ще карат велосипедистите.
Един от инициаторите на промените е общинският съветник Борис Бонев. Той е категоричен, че мястото на велоалеите е на платното, а не при пешеходците.
Борис Бонев, общински съветник: Видяхме какво се случва, когато велосипедните алеи съжителстват с пешеходци на тротоара на бул. "Витоша" при НДК. Непрекъснато има конфликти, това е опасно и за пешеходците, и за велосипедистите. Абсолютно всички препоръки за проектиране на велосипедни алеи казват, че велосипедистите трябва да бъдат отделени от пешеходците за безопасно и бързо придвижване и на двете страни. Бяха проведени три срещи с протестиращите, като основното им искане да се запазят местата по бул. "Фритьоф Нансен" беше удовлетворено, новите претенции за това една 4 лентова улица да бъде 100 % само за автомобили, за да могат цитирам да си паркират на аварийки.
Велоспипедната алея по бул. "Патриарх Евтимий" ще свърже 6 съществуващи велоалеи в мрежа. Нещо, за което от велосипедните организации настояват от години.
Освен против велоалеята, протестиращите не искат и планираното двупосочно движение по бул. "Фритьоф Нансен".
"Защото е изключително мръсно и без да е двупосочно, защото тука ще е непрекъснато задръстване и това цялото задръстване спират колите и газовете се качват нагоре".
"Колите ще са много повече, ще е по-голямо задръстването, ще стоят на светофара, стоенето на светофара е най-притеснително. Никой няма нищо против велоалеите".
Борис Бонев, общински съветник: Няма да има повече трафик, а съществуващият ще се разпредели, за да може и по-малките улици, като "Любен Каравелов", и по другите трафикът да бъде по-малко и замърсяването да е по-малко, освен ако някой не смята, че въздуха по ул. "Фритьоф Нансен" е по-различен от този зад "Фритьоф Нансен".
Борис Бонев добави, че всички граждани са имали възможност да изпратят становища за предстоящите промени. Над 150 са положителните, а около 20 отрицателните изпратени мнения.