ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

 

Столичани протестираха срещу изграждането на велоалея по бул. "Патриарх Евтимий"

Чете се за: 01:29 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Граждани протестираха срещу предстоящото изграждането на велоалея по пътното платно на бул. "Патриарх Евтимий". Те настояват велоалеята да е на тротоара. Събрали са над 800 подписа. Един от организаторите е Иво Дошев.

      Иво Дошев, организатор: Хората, които го предлагат, не са го обмислили по никакъв начин, на тротоарите на бул. "Патриах Евтимий" има достатъчно място за велоалеи, така че не е необходимо те да са на пътното платно. Велосипедите, както и тролеите, харчат 0% емисии, автомобилите, които ще бъдат със затруднено движение заради факта, че от три лените ще станат две, харчат много вредни емисии, което е предпоставка за по-мръсен въздух, по-лошо качество на живот, допълнително създаване на изкуствен трафик и още повече задръствания заради липсата на паркоместа.

      БНТ: Т.е. тука въобще не искате да има велоалея?

      -Е, една велоалея може, но това значи че задръстват цялото движение, ще има повече мръсен въздух, аз не знам как ще карат велосипедистите.

      Един от инициаторите на промените е общинският съветник Борис Бонев. Той е категоричен, че мястото на велоалеите е на платното, а не при пешеходците.

      Борис Бонев, общински съветник: Видяхме какво се случва, когато велосипедните алеи съжителстват с пешеходци на тротоара на бул. "Витоша" при НДК. Непрекъснато има конфликти, това е опасно и за пешеходците, и за велосипедистите. Абсолютно всички препоръки за проектиране на велосипедни алеи казват, че велосипедистите трябва да бъдат отделени от пешеходците за безопасно и бързо придвижване и на двете страни. Бяха проведени три срещи с протестиращите, като основното им искане да се запазят местата по бул. "Фритьоф Нансен" беше удовлетворено, новите претенции за това една 4 лентова улица да бъде 100 % само за автомобили, за да могат цитирам да си паркират на аварийки.

      Велоспипедната алея по бул. "Патриарх Евтимий" ще свърже 6 съществуващи велоалеи в мрежа. Нещо, за което от велосипедните организации настояват от години.

      Освен против велоалеята, протестиращите не искат и планираното двупосочно движение по бул. "Фритьоф Нансен".

      "Защото е изключително мръсно и без да е двупосочно, защото тука ще е непрекъснато задръстване и това цялото задръстване спират колите и газовете се качват нагоре".

      "Колите ще са много повече, ще е по-голямо задръстването, ще стоят на светофара, стоенето на светофара е най-притеснително. Никой няма нищо против велоалеите".

      Борис Бонев, общински съветник: Няма да има повече трафик, а съществуващият ще се разпредели, за да може и по-малките улици, като "Любен Каравелов", и по другите трафикът да бъде по-малко и замърсяването да е по-малко, освен ако някой не смята, че въздуха по ул. "Фритьоф Нансен" е по-различен от този зад "Фритьоф Нансен".

      Борис Бонев добави, че всички граждани са имали възможност да изпратят становища за предстоящите промени. Над 150 са положителните, а около 20 отрицателните изпратени мнения.

      Свързани статии:

      Предлагат велоалея по булевард Патриах Евтимий
      Предлагат велоалея по булевард "Патриах Евтимий"
      Изграждането на велоалея по столичния булевард "Патриарх Евтимий" предлага екипът на главния архитект на София Здравко Здравков. Проектът предвижда и възстановяване на редиците дървета по средата на булеварда, за да се възстанови вида му от времето преди строежа на НДК.
      Чете се за: 00:31 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?