Бившият шеф на "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев заяви, че ремонтът на АМ "Тракия" е планиран година и половина преди започването на същинската част по изпълнението му. Има технологичен проект, одобрен от Института по пътища и мостове, а също и от Областно пътно управление - Пловдив и от Областно пътно управление - Стара Загора. Преди началото на ремонта са направени два експериментални участъка по трасето, които са наблюдавани от "Автомагистрали" ЕАД и е одобрен по-иновативният вариант, който е бил и по-евтин. "Така че за липса на проект въобще не можем да говорим", каза той.
Вчера в "Денят започва" регионалният министър Виолета Комитова заяви, че ремонтът на АМ „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция, защото е минал като текущ ремонт или поддръжка. Няма и одобрен проект, разрешение за строеж и Акт 16 за въвеждане в експлоатация, коментира Комитова.
По думите на Стоян Беличев министър Комитова за пореден път е подведена от консултантите и специалистите около нея.
Що се отнася до цената, тя е такава, защото говорим за ремонт на участък от 56 км в двете платна на АМ "Тракия". Там са ремонтирани над 20 съоръжения, заяви Беличев.
Той допълни, че за този ремонт разрешение не е необходимо, защото той е текущ и е за възстановяване на експлоатационното състояние на пътя. Разрешение за ползване също не е необходимо заради нормативната база, на която се прави ремонтът. Гаранционните срокове са видими в договорите между "Автомагистрали" и АПИ, по наредба са и могат да бъдат проверени.
Официално гаранцията се носи от "Автомагистрали", но тя се делегира върху подизпълнителите, които се задължават да отремонтират дефектирало съоръжение или участък за тяхна сметка, обясни Беличев.
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
След ареста на полицаи от Пето районно - как е работила престъпната схема?