Световното първенство по футбол за жени е генерирало повече от 570 милиона долара приходи, заяви президентът на ФИФА Джани Инфантино.
Швейцарецът е категоричен, че деветото издание на шампионата е било "най-доброто, най-великото и най-голямото“ и оправда решението да се увеличи наградният фонд и да се разшири формата от 24 на 32 отбора.
"Надигнаха се гласове дали ще струва твърде много? Ние нямаме достатъчно приходи, ще трябва да субсидираме. И нашето мнение беше, ако трябва да субсидираме, ще субсидираме, защото трябва да го правим", каза Инфантино.
"Но всъщност това световно първенство генерира над 570 милиона щатски долара приходи и така ние излязохме на нула. Не загубихме никакви пари и генерирахме втория най-голям приход от всеки спорт, като отстъпва, разбира се, единствено на световното първенство за мъже", каза още Инфантино.
Наградният фонд от 440 милиона долара за световното първенство за мъже в Катар все още е значително повече от 152 милиона долара за женския шампионат в Австралия и Нова Зеландия.
"Казвам на всички жени - просто продължавайте да поддържате инерцията, продължавайте да мечтаете и нека наистина се стремим към пълно равенство между половете. Не само равно заплащане на световното първенство, което е лозунг, който се появява от време на време. Стремим се към това, но то няма да реши нищо. Защото това е един месец на всеки четири години и това са няколко играчи от хилядите и хиляди играчи", каза Инфантино.
Инфантино не подмина и критиките на избора на Австралия и Нова Зеландия за домакини на световното за жени и на разширяването на турнира.
"Спомням си, когато решихме да направим това, имаше обичайните критики, които са все по-малко, казваха, че няма да работи и нивото е твърде различно. Ще има 15:0 резултати, това ще бъде лошо за женския футбол и неговия имидж. Съжалявам, но ФИФА беше права", каза още президентът на ФИФА.
Последвайте нашия канал "Спорт по БНТ" във Viber
Последвайте ни и във Фейсбук, за да сте винаги в час с последните спортни новини
Намерете БНТ в социалните мрежи: Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok