Таксиметрови шофьори в Пловдив настояват за законодателни промени, с които да отпадне изискването автомобилите им да са не по-стари от 15 години. Те искат да бъде премахнато и задължението такситата да са в жълт цвят,както и община Пловдив да им осигури необходимите стоянки, за изпълняват нормално дейността си. Това обявиха от националната асоциация "Защита на превозвачите и таксиметровите водачи".
В общия градоустройствен план на Пловдив има заложени 100 стоянки за таксита, но към момента едва около 10% са изпълнени спрямо законовите изисквания. Дори на места с голям пътникопоток, стоянките не са обозначени и маркирани - показва ни Володя Домашенко, който работи като таксиметров шофьор повече от 20 години.
"Сточна гара, много голям пътникопоток има. Джобовете са огромни. С КАТ е съгласувано, в плана на града го има, от двете страни да има стоянки. До ден днешен, такси стоянки, няма. За 2 години сме внесли на 1 млн. лева в бюджета на община Пловдив, общината не иска да отдели 10 000 лева, за да маркира нашите стоянки", обяснява Володя Домашенко.
От община Пловдив коментираха за БНТ, че предвиждат разговори с таксиметровите шофьори за необходимостта от изграждане на нови стоянки. Уточниха, че поставянето на съответната маркировка би могло да се случи след избирането на изпълнител по обявената обществена поръчка и сключването на договор с него. В ежедневната си практика шофьорите се сблъскват с още един проблем. Тъй като знакът за такси стоянка има само информационно значение, това не води до санкции за тези, които спират на обозначените места. Затова искат и законови промени в тази посока.
"Искаме знакът за такси стоянка да се премести в задължителните знаци, за да може тогава и да е изтрита маркировката полицията да има законно основание да налага санкции. Даже има предложение от колегите, както за спиране на инвалидно место има предвидена глоба в размер на 200 лева, законът да има записана глоба за спиране на такси стоянка", каза Володя Домашенко.
От националната асоциация "Защита на превозвачите и таксиметровите водачи" настояват и за премахване на ограничението за годините на автомобилите.
"Сега е до 15 години и това се отнася само за такситата. Другите превозни средства, които извършват обществен превоз - автобуси, влакове, морски, въздухоплаване, за тях няма никакви ограничения, въпреки че те возят много повече пътници от нас. Ние се чувстваме дискриминирани, спрямо другите превозвачи", заяви Хамди Йомер, почетен председател на Национална асоциация "Защита на превозвачите и таксиметровите водачи".
Сериозен проблем в бранша остава и сивият сектор, който ощетява всички.