Бившият министър на отбраната проф. Тодор Тагарев, който е и инженер по военна авиотехника, коментира, че е важно да стане ясно дали преди да загуби радиовръзка пилотът е докладвал за технически проблем на борда. Тагарев коментира още, че изтребителите, които са на въоръжение в бойната ни авиация, са старо поколение и изпълнението на сложни задачи с тях е предизвикателство за пилотите.
"Сложна метеорологична обстановка, нощем и над море. Ако е имало облаци и пилотът е летял под облаците, това е изключително сложна обстановка. Изпълнявана с един доста стар от техническа и морална гледна точка самолет, който не разполага с модерни способности. Не можем да изключим варианта пилотът да е изгубил ориентация. Случват се такива неща за съжаление".
- БНТ: Намерена е спасителната жилетка на пилота, това може да се тълкува и като добър и като не добър знак? - Да, така е. Доброто тълкуване е, че вероятно пилотът е успял да се катапултира, но лошият вариант е, че без жилетка много трудно той би оцелял вече в продължение на 10 часа", коментира Тодор Тагарев, бивш министър на отбраната.
ВСИЧКО ПО ТЕМАТА ЗА ИНЦИДЕНТА С НАШ ИЗТРЕБИТЕЛ В ЧЕРНО МОРЕ ЧЕТЕТЕ ТУК