Една от основните цели на моите три мандата и половина беше да утвърдя метрото като стратегически приоритет за София. Днес виждаме, че това е безспорен проект, който се признава дори от моите опоненти. През последните 15 години изградихме 80% от действащото метро, и продължаваме. В момента строим три километра с три метростанции, като продължение на третата линия от ж.к. "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски“ в район "Подуяне".
Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на проверката на строителството на участък от разширението на Линия 3 на метрото в София "ж.к. Хаджи Димитър - ж.к. Левски".
"Изграждането на метрото върви в срок, въпреки всички трудности, най-вече финансови, които имахме. Изпълнява се в срок и се очаква този участък да свърши до края на 2025 г.", добави Фандъкова.
Тя коментира, че очаква започването на изграждането на участъка през квартал "Слатина". "Това са още 6 км метро с шест метростанции", уточни тя.
Кметът на София подчерта, че метрото е един от начините да променят София и изрази надежда следващият кмет на столицата да продължи всички проекти в тази насока. "Защитавала съм всеки лев, лев по лев, участък по участък при планирането и проектиране на метрото", отбеляза тя.
Фандъкова уточни, че финансирането за участъците от съществуващата метро мрежа са осигурени 3 млрд. лв.ева
Кметът на София коментира, че очаква в четвъртък на заседанието на СОС да бъде одобрен доклада за още два километра с две метростанции в "Люлин". Тя каза, че подготвят и трасето от "Лозенец" до "Студентски град", както и участъка от Бизнес парк до Околовръстния път.
"Това са подготвени трасета. Задачите на следващия кмет са много ясни в това отношение - да се довършат 9 км метро, които се строят и да се започнат поне 6 км. Метрото е един от проектите, който превръща града ни от постсоциалистически град в модерен европейски град”, смята Фандъкова.
Проф. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД каза, че метрото в момента е 52 километра. "Разполагаме с 82 влака. В процедура сме за още 8 влака за първата и втората линия, защото интензивността и броят на пътниците нараства", уточни той.
Фандъкова за номинацията на Васил Терзиев: Леви и десни - странна комбинация
Снимки: БТА
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube