Турските власти са издали разпореждане, с което освобождават българските шофьори на тирове от 14-дневна карантина при влизане в Турция.
Решението идва, след като няколко дни влизането на български камиони в южната ни съседка беше ограничавано. За проблема алармираха собственици на големи транспортни компании в Сутрешния блок на БНТ.
По информация на Генералното ни консулство в Одрин, според нови указания на Министерството на вътрешните работи на Република Турция от късния следобед днес, българските шофьори ще могат да влизат в страната след съответен медицински преглед и дезинфекция на превозните средства.
През последните няколко дни над 100 български камиона не бяха допуснати на турска територия с мотива, че шофьорите трябва да минат задължителната двуседмична карантина, въпреки че те изпълняват курсове само между двете страни.
Това доведе до струпване на тирове, както и невъзможност да се доставят навреме храни, дезинфектанти и други стоки от първа необходимост. След поредица от разговори на най-високо ниво проблемът вече има своето решение от преди няколко часа.

Доскоро българските шофьори бяха сред малкото, които безпроблемно минаваха на турска територия особено след срещата на премиера Бойко Борисов с валията на Одрин в края на март. Когато идвали от рискови европейски държави, нашите транспортни фирми сменяли шофьора с нов на територията на България и така камионите преминаваха в Турция без необходимост от карантина.
Петко Ангелов, собственик на транспортна фирма: От понеделник сутринта има коли на границата, които шофьорите стоят в кабините и не знаем какво се случва и какво се прави. Да обърнат малко внимание властите и с който трябва да се свърже или другия вариант турските камиони да стоят извън България и те 14 дни, защото ние не сме равнопоставени.
Ангел Траков, председател на УС на Съюза на международните превозвачи: Защото все пак става въпрос за хората, караме наистина важни стоки - дезифенктанти, храни и т.н. безумно е да се затвори границата за нас.
Временно решение на проблема беше намерено вчера. От "Автомобилна администрация" съвместно с МВР трябваше да се издават удостоверения, че шофьорът не е пребивавал през последните 14 дни на територията на рискова държава или е прекарал карантината. От бранша обаче изразиха мнение, че това ще бави шофьорите.
Йордан Арабаджиев, изп. директор на Съюза на международните превозвачи: Не е вариант, представете си на Свиленград има бюро за обслужване на превозвачите, там ще отидат 100 шофьора, това означава бавене. Вариант, при който шофьор да ходи в бюро в Разград, за да взема удостоверения, не е актуален.
Маршрутът на превозвачите на турска територията ще бъде определян от митническите власти. В случай, че преминават транзит, те ще имат 24 часа да напуснат страната или 36 часа, когато изходът от нея е в най-отдалечения граничен пункт.
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
От "Да, България" настояват да отпадне задължението да се ползва от догодина софтуерът за управление на продажбите в търговските обекти
По-високи държавни такси на БАБХ: Бизнесът със сигнали за увеличение от 10 до 30 пъти
Георг Георгиев пред БНТ: Нищо за Украйна не би могло да се случи без самата нея
Преговорите за мир в Украйна: Има ли доближаване в позициите на Киев и Вашингтон?
Съпругата на Литвиненко пред БНТ: Убийството му е ядрен тероризъм в центъра на Лондон