ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Туризмът в еврозоната: Готов ли е секторът да работи в единния валутен съюз?

Чете се за: 03:05 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
      Снимка: илюстративна
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Призив за задържане на цените до излизането на доклада за еврозоната отправи подуправителят на БНБ Петър Чобанов по време на дискусия за готовността на туризма да работи в единния валутен съюз. Според министъра на туризма Мирослав Боршош информационната кампания за приемане на еврото е закъсняла с години, което е и причина за политическия популизъм по темата.

      Според подуправителя на БНБ Петър Чобанов изпълнението на Маастрихтските критерии не трябва да ни успокоява, преди да излезе конвергентния доклад за България през лятото.

      Петър Чобанов, подуправител на БНБ: "През следващите месеци - месец-два, да концентрираме своите усилия и да се въздържаме от повишаване на цените. Знаете, че един от критериите е инфлацията, знаете, че успяхме да постигнем този критерий и да държим и затвърдим този успех, просто трябват още малко усилия. Тоест няма да загубим като общество, ако останем с малко по-ниски цени, напротив, всички ще спечелим и това ще е по естествен начин, напълно адекватно, отговаряйки на всички условия".

      Чобанов акцентира върху ползите от влизането ни във валутния съюз:

      "Присъединяването към еврозоната, която се отличава с над 300 млн. потребители, България ще получи и адекватната оценка за успеха си под формата на повишен кредитен рейтинг, който ще даде ни възможност за по-евтино финансиране, включително и възможности за подобно финансиране в туристическия сектор".

      Според министъра на туризма Мирослав Боршош най-големият проблем пред еврозоната е закъснялата информационна кампания.

      "Трябва да си признаем, че България изостава в информационната кампания за влизането в еврозоната. Изгубени са месеци и години. Именно чрез представяне на цялата палитра, на всичко, което се случва от влизането в еврозоната можем да водим адекватен дебат и да спрем популизма, който за съжаление залива страната", посочи той.

      Банките са готови за приемане на еврото, заявиха от браншовата им асоциация.

      Петя Димитрова, главен изпълнителен директор на Асоциация на банките: "Ние инвестирахме над 400 млн. лева в системи, в процеси, в дигитализация, във всичко това, което трябва да имаме, за едно безпроблемно преминаване и да няма никакви сътресения в процеса, който, надяваме се всички, ще започне на 1 януари 2026 г.".

      Димитрова посочи още, че банките са очертават като основен двигател на туризма, тъй като са кредитирали сектора с 2,3 млрд. лева към края на 2024 г.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?